Ga naar inhoud

hoe maak ik een zoekformulier die werkt.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het maken van een webpagina voor een intranet. Ik ben bijna klaar, maar er moet nog een zoekmogelijkheid aan worden toegevoegd. Binnen frontpage2000 is dit mogelijk door het invoegen van een zoekformulier. Alleen, bij het uitproberen krijg ik de melding: "U hebt een formulier verzonden of een koppeling gevolgd naar een pagina die alleen kan functioneren als een webserver en de FrontPage-serverextensies zijn geïnstalleerd." Ik weet niet precies wat een webserver of serverextensies is, maar vraag me af of dit wel nodig/mogelijk is op een intranet. Een intranet is toch eigenlijk "gewoon" surfen op je eigen netwerk met je explorer. Is het mogelijk toch een zoekmogelijkheid op te nemen? Suggesties. Ik heb overigen ook dreamweaver MX. Deze beheers ik echter nog niet zo goed, dus weet niet of het hiermee makkelijk kan. Is er iemand die hier ervaring in heeft, én nog beter, hier een oplossing voor heeft?
Link naar reactie
Zoeken in een site doe je met een server-side script (asp, php, perl, of de FP extensies). Surfen in een intranet kan op twee manieren: 1. naar een map surfen waar een html document staat. 2. naar een lokale server gaan en daar de pagina's opvragen. Ik gok dat je nu methode 1 toepast. Kijk dus eens naar methode 2; zet een eigen webserver op en laat die de pagina's "serven". Gebruik je IIS kan je meteen je geliefde FP extensies installeren.. t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...