Ga naar inhoud

[xhtml] goede structuur aanbrengen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer een eigen forum te maken. Nu probeer ik een goede structuur aan te brengen, maar ik ben zeer aan het twijfelen over het gebruik van <hx> en <p> elementen binnen een lijst (<ul>,<li>): [code:1:e82e5bd782] <h3>board</h3> <ul> <li> <h4><a href="#" title="#">Forum</a></h4> <p> description </p> </li> <li> <h4><a href="#" title="#">Forum</a></h4> <p> description </p> </li> <li> <h4><a href="#" title="#">Forum</a></h4> <p> description </p> </li> </ul> [/code:1:e82e5bd782] Het moet dus eigenlijk een soort lijst worden met in elke lijst een link met daaronder de beschrijving. Ik zou graag jullie mening hier over willen. Hoe zouden jullie het bijvoorbeeld aanpakken en waarom zouden jullie dat zo aanpakken?
Link naar reactie
[quote:aaf0b0b241="stierenoog"]Gebruik defenition list ipv unordered list <dl> <dt>definitie 1</dt> <dd>Beschrijving 1</dd> <dt>definitie 2</dt> <dd>Beschrijving 2</dd> enz..... </dl>[/quote:aaf0b0b241] Tja dat lijkt mij inderdaad een betere oplossing. Bedankt. [quote:aaf0b0b241="termin8or"]Denk inderdaad dat een DL een van de beste is hoewel je ook een serie DIVs zou kunnen gebruiken (maar daar heb je (ik) er eigenlijk het liefst zo min mogelijk van).[/quote:aaf0b0b241] mee eens [quote:aaf0b0b241] Volgende keer kun je trouwens gewoon "[html]" als prefix gebruiken, omdat het geen XHTML specifieke vraag is.[/quote:aaf0b0b241] HTML? wat is dat? 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...