Ga naar inhoud

Probleempje met de combinatie label en textarea


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen! Ik heb namelijk een probleempje met de volgende code: [code:1:65af15b954] <p style="position:relative; left:4px; font-size:10pt; margin:5px; padding:4px;"> <label style="margin:0; padding:4px;"> Tekst.. </label><br> <textarea style="position: relative; left:5px; top:2px;"> </textarea><br> [/code:1:65af15b954] Ik krijg dan namelijk, als de tekst in het label langer dan een regel wordt, de eerste regel van het label springt dan in, maar de tweede niet en begint gewoon voor aan de regel..... Hoe komt dit? en kan ik er wat aan doen?? Thanks!!
Link naar reactie
Het label element is standaard van zichzelf een 'inline' element en deze gedraagt zich in principe net zo als je van normale tekst verwacht. De linker en rechter margins en paddings kunnen echter alleen de afstand tov andere inline elementen beinvloeden als deze op dezelfde lijn/regel zitten als het begin/eind van het betreffend element met de margin/padding. De top/bottom margins/paddings werken wel, maar beinvloeden -voor zover ik weet- geen andere boxes. Misschien wil je dit ongeveer hebben: [code:1:32287a1013] <p style="position:relative; left:4px; font-size:10pt; margin:5px; padding:4px;padding-left:10px;"> <label> Tekst.. </label><br> <textarea> </textarea><br> [/code:1:32287a1013] Als je de textarea nog wat meer naar rechts of naar links wil hebben, dan kun je de margin ervan aanpassen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...