Ga naar inhoud

Adviespuntjes gevraagd


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor een bedrijfswebsite (niet prof, maar eigenlijk toch hobbymatig) voor 'n uitgegroeide computerhobby... hebben jullie punten e.d. voor zo'n soort site. Heb inmiddels enkele templates van internet gehaald als voorbeelden , maar weet eigenlijk niet precies wat juist wel/niet op zo'n site hoort, of wat metee een 'vertrouwde' indruk achterlaat. Jullie missxchien wat tips om op de goeie weg te komen. moet er wel bijzeggen, ben niet echt ver gevorderd qua html :-?
Link naar reactie
Ik zou altijd beginnen met html. Frontpage o.i.d. kan later altijd nog, maar zorg eerst dat je weet wat onder de kap gebeurt. Frontpage en anderen genereren ook html pagina's omdat dat nou eenmaal de taal van het internet is. Ziet het niet helemaal uit zoals je wilde, dan kun je op html niveau je aanpassingen doen, ALS JE DAAR IETS VANAF WEET. Ik ben hiermee begonnen: http://home.concepts-ict.nl/~michael1/
Link naar reactie
Zegt het voort, zegt het voort.........we moeten meer mensen bekeren tot het gebruik van (x)html ism css en eventueel een server-side scripting taal. :D:D:D @Terminator: Ik heb mn leraar kunnen overtuigen van het feit dat frames en tabellen niet meer relevant zijn in deze tijd, en dat je zorg moet dragen voor de manier waarop je een pagina maakt. Dusss...... hoogste cijfer van de klas????
Link naar reactie
Ik ben misschien een beetje ouderwets, klag er ook ongeveer twee jaar tussenuit, met ontwerpen, maar frames werken nog altijd perfect. Maar even ontopic, wat wil je eigenlijk bereiken met je site, kortom wat wil je zeggen tegen de mensen die je site bezoeken. Schrijf dit eens op een A4-tje zoveel als je maar kunt bedenken en ga dan strepen wat je eigenlijk onzin vind. Als je dit hebt gedaan ga je dingen groeperen zodat je een aantal groepen kan overhouden om onder 1 hoofdlink ofzoiets kan zetten. Als je dit een beetje geordend hebt kan je gaan nadenken over je ontwerp en als laatste ga je dan voor je info zorgen.
Link naar reactie
Idd je moet niet in het wilde weg een website gaan maken, je moet er over nadenken, wat je precies wil, welke doelgroep je wilt bereiken en wat de mogelijkheden van die site moeten worden. @Rainmaker Ik d8 tot voor kort ook nog dat een ontwerp mbv frames of tabellen professioneel was, maar er zijn tegenwoordig betere alternativen, en daarom ben ik gaan gebruiken. Aan frames kleven toch wel grote nadelen, maar daar is al genoeg over gepraat op dit forum, het is iets dat steeds weer terug komt .
Link naar reactie
85% van een goede website bestaat uit de achterliggende gedachte. Wat voor indruk wil ik maken? Wat wil ik uitdragen naar mijn bezoekers? Etc. Als je dit weet, kan je daaruit al je keuzes maken. Zal ik voor rood en groen gaan? Nee, want dat straalt kerstmis uit en dat wil ik niet. Email adres of emailform? Emailform, want ik wil mijn bezoekers het zo gemakkelijk mogelijk maken. Zo zorg je ervoor dat de bezoekers precies weten waar die website voor is en, belangrijker, of het iets voor hun is. Als je het goed hebt gedaan, trek je mensen uit jou doelgroep aan. Een paar kleine tips: [list:478e9508ea] [*:478e9508ea][b:478e9508ea]consistentie.[/b:478e9508ea] Zorg dat elke pagina dezelfde sfeer heeft. Ga niet je menu opeens verplaatsen, andere kleuren gebruiken, etc. [*:478e9508ea][b:478e9508ea]Cross browser.[/b:478e9508ea] Weet voor welke browser je die pagina maakt. Als je wat geavanceerde dingen doet, weet dan dat sommige browsers meewerken en andere niet. [*:478e9508ea][b:478e9508ea]duidelijk.[/b:478e9508ea] Wees zelf duidelijk, maar ook je pagina. Hoe minder mensen moeten nadenken over hoe (een stukje van) je website werkt, des te beter. [/list:u:478e9508ea]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...