Ga naar inhoud

Link kleur om plaatjes weghalen


anoniem

Aanbevolen berichten

sorry, misschien snap ik het gewoon niet, maar daar staat nix over links: [code:1:2024828f25]<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en"> <head> <title>CSS: Selector Parsing and Invalid Pseudo-Elements</title> <style type="text/css"> p{ background:lime; color:black; } p:invalidPseudoClass,p.test1{ color:yellow; } p::invalidPseudoElement,p.test2{ background:red; } </style> </head> <body> <p class="test1 test2">This should have a green background color and a black text color.</p> </body> </html>[/code:1:2024828f25] Wat moet ik hiervan nou gebruiken om het gekleurde link-randje om het plaatje weg te halen?
Link naar reactie
Je snapt het gewoon niet ;-). Waar ik op doelde was het feit _hoe_ de pagina is opgebouwd. Je begint met een DOCTYPE, dan het HTML element. Bij het HEAD element wordt het interessant. Daar zien we een element STYLE met daarin een aantal definities met een andere syntax dan HTML. Het TYPE attribuut vertelt ons dat daar CSS in moet staan. Dus daar plaatje je mijn CSS regel in i.p.v. wat er voor die (browser) test pagina in moest staan. In het BODY element komt je markup en klaar.
Link naar reactie
t.o.v die honderd plaatjes? [edit] Ik bedoel dat zijn dus 11 bytes extra per plaatje... Dat maakt mijns inziens niet zo heel veel uit. 100x11 = 1100 bytes... Dat vind ik persoonlijk een tamelijke te verwaarlozen hoeveelheid maar okee.... En dan kan je er bijvoorbeeld bij een ander plaatje ook nog voor kiezen om de border bijvoorbeeld wel te laten zien.
Link naar reactie
Altijd interessant om te zien hoe er elke keer weer wordt gekibbeld wat er beter is: CSS of HTML (hoewel css daar een onderdeel van is). Volgens mij is CSS een iets professionelere manier om opmaak voor elkaar te krijgen maar het nadeel daarvan is wel dat je weer een scripttaal moet leren. Iets waar niet iedereen tijd/zin voor heeft. Zeker voor mensen zoals ik , die er een tijd tussenuit zijn geweest (twee jaren zijn dan best lang als je slechts 16 bent), is het lastig om weer een taal aan te leren die totaal anders in elkaar zit dan HTML.
Link naar reactie
Je maakt hier toch meerdere fouten op rij die ik graag even wil rechtzetten. Allereerst ging en gaat de discussie niet over of HTML beter is dan CSS. Dit is appels met peren vergelijken, het een is een techniek die compleet los staat van de ander maar ze kunnen gecombineerd een heleboel bereiken. CSS is primair een opmaaktaal voor XML-documenten, (X)HTML is een structuurtaal om in een document aan te kunnen geven hoe de onderlinge teksten zich ten opzichte van elkaar verhouden, onder andere in belangrijkheid. Geen van beiden zijn scripttalen. Het hypocriete in de discussie is altijd dat beginners graag willen weten hoe ze een scrollbar kunnen kleuren en de onderstreping bij hyperlinks kunnen verwijderen, maar als ze hun pagina fundamenteel kunnen verbeteren door het gebruik van HTML icm CSS dan is het in ene te veel gevraagd. Tuurlijk duurt het even voordat je alles onder de knie hebt, maar leeftijd noch zin is een excuus om een nieuwe methode niet te leren. En om nog maar even een cliché uit de kast te rukken: tijd is een kwestie van prioriteit. Zie het als een investering, je zult er geen spijt van krijgen. - Bas
Link naar reactie
[quote:b33673e3e7="mw22"]css is geen scripttaal hoor, maar een opmaaktaal. Ik vind het zelf eigenlijk vrij simpel om te leren: a { color:green; } Maak het lettertype van alle a elementen groen, simpel toch? Tja, alles verandert voortdurend in computerland. Ik kan me voorstellen dat dat soms vervelend/stressvol is.[/quote:b33673e3e7] je meent het....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...