Ga naar inhoud

Nieuwe site zonder frames, een paar vraagjes.


Aanbevolen berichten

Webdesigners, Ik ben sinds vandaag begonnen met het gebruiken van Dreamweaver. Ik heb lange tijd met frontpage gewerkt, maar ik vond het tijd om over te stappen naar een wat beter/mooier programma. Ik ben dus nog een amateur op het gebied van webdesign. Deze pagina is dus alleen als voorbeeld, zonder verdere links of informatie. Ik heb een paar vraagjes aan jullie. Mijn nieuwe uiterlijk -> [url]http://home.wxs.nl/~tijbo011/begin.htm[/url] Mijn huidige site -> [url]http://home.wxs.nl/~tijbo011[/url] 1) Ik heb mijn pagina gemaakt voor venstergrootte 800x600, is dit nodig of zal ik hem gewoon 1024x768 maken? 2) Is het menu duidelijk zo, of zal ik de tekst kleiner maken, zodat alles dichter onder elkaar staat? Of zal ik op zoek gaan naar button's? 3) Is het uiterlijk van mijn pagina verbeterd ten opzichte van mijn huidige site? PS. Als jullie tips hebben, graag!
Link naar reactie
Ja dat klopt wel inderdaad. Ik ga nu maar even verder met die site, zodat er snel veel meer op staat. Post ik later nog wel eens wat als hij "af" is. //EDIT - > ik heb hem geupdate, en alle pagina's staan er nu in ieder geval op. Ik ga er nu de informatie opzetten, dus soms zal er wat veranderen. Als jullie tips hebben, hoor ik die graag van jullie.
Link naar reactie
Ik heb weer even een vraagje. Is het mogelijk (zo ja, hoe?) om een scrollbalk te maken in een tabel, zodat de grote tabel niet uit het venster verdwijnt? Ik gebruik Dreamweaver 4.0, en werk dus met html. Ik hoop dat iemand dit weet. Op mijn site staat de tabel "aangegeven" zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. [url]http://home.wxs.nl/~tijbo011/begin.htm[/url]
Link naar reactie
Dit is voor jou waarschijnlijk een hele domme vraag :roll: , maar het lukt me niet om die code in te voegen :( . In het html gedeelte van dreamweaver heb ik nu dit staan bij die tabel: [code:1:e19db7d53f] <table width="500" border="0"> <tr> <td height="200"><font face="Verdana, Courier New">Tekst</font></td> </tr> </table>[/code:1:e19db7d53f]
Link naar reactie
HTML in combinatie met CSS is dus niet slim? Ik zie dat je met Dreamweaver gewoon CSS kunt opslaan enz. Ik zou dan even kunnen zoeken naar nederlandse site's met uitleg erover enzo. Maar bij CSS, moet je daar alle code's zelf intoetsen enz ? Of kun je net zoals HTML gewoon "tekenen" en bijwerken met code's? Dat is namelijk een stuk makkelijker.
Link naar reactie
[quote:3cdc7ae101] Ik begin gewoon even lekker simpel met Dreamweaver/html[/quote:3cdc7ae101] :lol: :lol: :lol: whahahahahahhah coool simpel beginnen met dreamweaver whaha lach me rot... *kuch* ok eff serieus als je net begint raad ik het af om dreamweaver te gebruiken want DW is te groot en te uitgebreid voor een beginner ja kan beter eerst even naar simpelere proggies kijken als frontpage...
Link naar reactie
Ik heb al vrij lang met frontpage gewerkt. Ik heb er nu al 3 of 4 site's mee gemaakt. Ik vind het nou wel tijd om gewoon naar wat beters over te stappen. Ik ga het gewoon proberen, anders blijf ik eeuwig hangen bij frontpage. En daar heb ik ook niet echt zin in. Ik ben nu dus aan het rotzooien met css, wat nogal lastig is. Moet je bij css nu wel of geen tabellen gebruiken? Ik wil namelijk zo'n soort site (NIET hetzelfde...) als die site die Spiderned me gaf. Links en rechts tabellen (of wat anders .. met tekst en of plaatjes) en in het midden tekst. En boven een logo, en onder het logo het menu.
Link naar reactie
[quote="The game"][quote:12178ebf96] Beetje dom om dat soort dingen te zeggen. ok eff serieus als je net begint raad ik het af om dreamweaver te gebruiken want DW is te groot en te uitgebreid voor een beginner ja kan beter eerst even naar simpelere proggies kijken als frontpage...[/quote:12178ebf96]Een programma is niet meer voor een beginner zodra hij groot is. Ikzelf vind dreamweaver één van de makkelijkste programma's om mee te werken, zodra je weet hoe het zit met die panels. Ik ken veel mensen die niks af wisten van html, dreamweaver of een soortelijk product terwijl ze toch wel aardige sites in elkaar konen draaien na een maandje van spelen met DW. Het beste is om het gewoon eens uit te proberen. Kijken hoe het programma in elkaar zit, wat je er allemaal mee kan. Het levert iig wel veel betere code dan frontpage, dus dat is alweer een plus.
Link naar reactie
Voordeel van Dreamweaver is dat je gemakkelijk ook objecten van andere programma's van Macromedia kan invoegen. Voor de beginner is dat vrij gemakkelijk om op die manier buttons te maken etc. De help is ook heel goed in Dreamweaver. Ik begon zelf een keer met het maken van frames. In de help wordt dat heel goed uitgelegd en daarna ga je leren met tabellen te werken. Embedded stuff etc..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...