Ga naar inhoud

Layout check vernieuwde site


Aanbevolen berichten

Ik ben de website van ons bedrijf aan het vernieuwen. Het is mijn bedoeling om de site een strakke, duidelijke en zakelijke uitstraling te geven. Zelf heb ik de site gecheckt met IE6.0 en NS 7.1, graag verneem ik wat jullie ervan vinden, en wat er aan verbeterd kan worden. De site is in grote lijnen klaar, wel moet ik nog door de html heen lopen om hier en daar wat aan te passen. De site is te vinden op http://www.jecor.nl/test/home
Link naar reactie
Het ziet er mooi en duidelijk uit. Alleen die nieuws-sectie zou ik niet doen. Dat heeft niets met het bedrijf te maken. Ipv: [code:1:89f3cfddef] <a href="#" onclick="MyWindow1=window.open('http://ferney.absolutions.nl/start.asp?SID=ANONYMOUS&LIDID=7','MyWindow1', 'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no, scrollbars=yes,resizable=yes,top=10,left=5,width=750,height=600');return false;">klik hier</a> [/code:1:89f3cfddef] zou ik dit doen: [code:1:89f3cfddef] <a href="http://ferney.absolutions.nl/start.asp?SID=ANONYMOUS&LIDID=7" target="MyWindow1" onclick="MyWindow1=window.open(this.href,this.target, 'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no, scrollbars=yes,resizable=yes,top= 10,left=5,width=750,height=600');return false;" title="Opent in een nieuw venster">Naar de shop</a> [/code:1:89f3cfddef] Je hebt ervoor gekozen om het met tables te doen en niet met css. Waarom? Waarschijnlijk omdat je daar meer ervaring mee hebt? Ik denk dat voor overzichtelijkheid van de code en onderhoud ervan je beter gebruik kunt maken van css. De datum bovenin vind ik trouwens ook vrij zinloos. Ik denk trouwens dat je voor elke pagina ook het beste nieuwe unieke titles kunt gebruiken. Zoiets als: Jecor Putten BV -> Personeel Klik hier is trouwens een erg slechte omschrijving van een link. Dat zou ik toch echt anders doen. Die fade-in gallery script werkt niet helemaal goed in Mozilla. Ik krijg een rare flikkering te zien. Dat soort dhtml-dropdown-menus dat je hebt gebruikt kan tegenwoordig ook met css en een beperkt stukje javascript. Nogmaals, ik vind het er zeker wel goed uitzien, maar dit zijn de dingen die ik anders zou doen. edit: die fade-in flikkering bij die plaatjes lijkt op een bug in Mozilla. Bij moz-opacity waardes van 0.99999 doet die dit niet.
Link naar reactie
Goed gelukt![list:c525885ae9][*:c525885ae9]Ik zou zelf echter de "klik hier"-links anders op lossen. (gewoon een deel van de tekst en de logo's aanklikbaar maken)[*:c525885ae9]Ik mis op de beginpagina bij de items "Bekijk onze brutoprijslijst" en "Nieuws" directe links.[*:c525885ae9]De achtergrond(kleur) van het on-line winkel deel is niet aangegeven.[*:c525885ae9]En ja, "Actueel nieuws" slaat nergens op.[/list:u:c525885ae9] :wink:
Link naar reactie
mw22 en Jossan bedankt voor jullie reactie. mw22 schreef: [quote:d207c42ab7]Je hebt ervoor gekozen om het met tables te doen en niet met css. Waarom? Waarschijnlijk omdat je daar meer ervaring mee hebt? Ik denk dat voor overzichtelijkheid van de code en onderhoud ervan je beter gebruik kunt maken van css. [/quote:d207c42ab7] Ik weet inderdaad niet hoe ik dat met css moet doen, heb voor het eerst op deze site een beetje css toegepast, positionering met css is misschien wat voor mijn volgende site. mw22 schreef: [quote:d207c42ab7]Ik denk trouwens dat je voor elke pagina ook het beste nieuwe unieke titles kunt gebruiken. Zoiets als: Jecor Putten BV -> Personeel [/quote:d207c42ab7] Dat is iets wat ik inderdaad nog moet doen. mw22 schreef: [quote:d207c42ab7]Dat soort dhtml-dropdown-menus dat je hebt gebruikt kan tegenwoordig ook met css en een beperkt stukje javascript. [/quote:d207c42ab7] Ik heb op internet wel gezocht naar een dergelijk menu, maar kon niets vinden, in ieder geval geen menu met drie niveau's, verder dan twee niveau's kwam ik niet met css.[/quote] "klik hier" is misschien inderdaad niet zo sterk, ik denk dat ik dat nog wel ga veranderen. jossan schreef: [quote:d207c42ab7]De achtergrond(kleur) van het on-line winkel deel is niet aangegeven[/quote:d207c42ab7] Wat bedoel je hier precies mee? [/quote]
Link naar reactie
Ziet er goed uit, twee dingen: Ik weet dat naar beneden scrollen geen probleem is voor de meesten maar in dit geval zou ik alles op één scherm houden, volgens mij is daar net ruimte genoeg voor. Ten eerste omdat het de openingspagina is, ten tweede omdat nu net de adressenbalk onderin weg valt De bovenkant van de pagina is wat afgesneden. nu lijkt het of er nog iets boven zit. Maak bijvoorbeeld een kader om het logo en zet hem een regel naar onderen. Verder voldoet hij volgens mij precies aan je doelstelling!
Link naar reactie
Heb het actuele nieuws vervangen door ondernemersnieuws, onze doelgroep bestaat tenslotte uit ondernemers, had in eerste instantie actueel bouwnieuws van zibb.nl opgenomen, maar deze service wordt helaas niet meer onderhouden. Vinden jullie dat wel bij de site past? Ik wil namelijk iets actueels wat wordt steeds ververst wordt op de openingspagina hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...