Ga naar inhoud

subdomein te achterhalen?


Aanbevolen berichten

Door gok werk wel. Maar ik denk niet als je gewoon een index.htm op www.domein.nl zet (bij apache, wat heel veel webservers gebruiken, wordt er automatisch een index aangemaakt, met alle bestanden en mappen, let daar dus op!). Verder moet je ook een robots.txt (of hoe dat ook heet) maken, om de zoekmachines niet naar je foto mappie te laten gaan. Anders kan men het alsnog vinden ;). Jochem
Link naar reactie
Als een zoekmachine jou site indexeert, heb je ook kans dat-ie je subspullen indexeert, terwijl die niet gelinkt zijn vanaf de main page. Nu kan je aan een zoekmachine 'vertellen' dat-ie bepaalde pagina's niet moet indexeren. Dit doe je dmv een filetje. Ik weet de precieze naam niet meer, maar het was iets van 'robots.txt'. Iemand anders weet dat waarschijnlijk wel exact. Jochem
Link naar reactie
Oja:p... gheheh, kan je gewoon de robots.txt lezen ;). Hm... dan wordt het toch gecompliceerder. Eerst een ding wat ik niet zeker weet: checken search engines alleen gelinkte bestanden? Of kijken ze gewoon een heel domein door? Als ze gewoon alles doorkijken (en dus mogelijk jou foto's toevoegen aan de zoekmachine) dan wordt het moeilijker. Ik denk dan dat een wachtwoord oid erop zetten het slimst is. Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...