Ga naar inhoud

css-mozilla-i.e.


Aanbevolen berichten

Ik gebruik de volgende css code: [code:1:0313e1841e]td.banner { background-image: url(pics/header1.jpg); background-attachment: fixed; background-repeat : no-repeat; background-position: center; border: 0px, solid #000000; background-color: #000000; }[/code:1:0313e1841e] In Internet Explorer heeft de cel een zwarte achtergrond en een gecentreerd plaatje. In Mozilla heeft de cel een zwarte achtergrondkleur en geen plaatje. Wat moet ik veranderen zodat Mozilla ook het achtergrondplaatje laat zien?
Link naar reactie
[quote:0e946ea786="mw22"]Het lijkt op een bug in Mozilla. Als je dit weghaalt background-attachment: fixed; dan zou het wel goed moeten gaan. background-attachment: fixed; werkt in IE alleen juist voor de body tag, dus ik denk dat je het niet zo zal missen.[/quote:0e946ea786] Nee werkt ook niet. wel als ik background-attechement: no-repeat; weghaal. Maar dan heb ik niks aan zwarte achtergrond en is dus niet de bedoeling.
Link naar reactie
Gek, bij mij werkt het wel. background-attachment: fixed; weghalen en het plaatje komt tevoorschijn. Heb je een ook een keer op reload gedrukt? Het is trouwens geen bug in Mozilla. Dit hoort zo volgens de spec. Hoewel het mij handiger en logischer had geleken als het de positie bepaalde tov het oorspronkelijke element.
Link naar reactie
Is geen bug, is de correcte implementatie, Internet Explorer heeft het fout. [url=http://www.w3.org/TR/CSS21/colors.html#propdef-background-attachment]'background-attachment'[/url]:[quote:ace835838d]If a background image is specified, this property specifies whether it is fixed with regard to the viewport ('fixed') or scrolls along with the containing block ('scroll').[/quote:ace835838d]
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Daarnaast klopt de reply ook niet. Ik weet zeker dat in ieder geval NN6 (de versies daarvoor zijn niet meer relevant heden ten dage) conformeert met CSS1 6.4 ( http://www.w3.org/TR/REC-CSS1.html#url ):[quote:3afe57dbfd]The format of a URL value is 'url(' followed by optional white space followed by an optional single quote (') or double quote (") character followed by the URL itself (as defined in [11]) followed by an optional single quote (') or double quote (") character followed by optional whitespace followed by ')'. Quote characters that are not part of the URL itself must be balanced.[/quote:3afe57dbfd]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...