Ga naar inhoud

[CSS] Info box bij link


anoniem

Aanbevolen berichten

[code:1:27fbdac5fc]<html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css"> <title></title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css"> <script type="text/javascript"> function showFeedback(identifier) { document.getElementById(identifier).style.display = "block"; } function hideFeedback(identifier) { document.getElementById(identifier).style.display = "none"; } window.onload = function(){ hideFeedback(); } </script> </head> <body> <li><a href="#" onMouseOver="showFeedback('opdracht1');">opdracht1</a></li> <li><a href="#" onMouseOver="showFeedback('opdracht2');">opdracht2</a></li> <li><a href="#" onMouseOver="showFeedback('opdracht3');">opdracht3</a></li> <li><a href="#" onMouseOver="showFeedback('opdracht4');">opdracht4</a></li> <div id="feedback"> <span id="opdracht1">informatie over opdracht1</span> <span id="opdracht2">informatie over opdracht2</span> <span id="opdracht3">informatie over opdracht3</span> <span id="opdracht4">informatie over opdracht4</span> </div> </body> </html>[/code:1:27fbdac5fc] Ik ben bezig om een soort van informatie schermpje te maken waarin informatie komt te staan over bepaalde opdrachten. Ik kom hierbij 2 problemen tegen: probleem 1: Wanneer ik over een link van een opdracht heen ga moet deze blijven staan, en pas verdwijnen wanneer ik over de volgende opdracht heen ga. probleem 2: Ik heb een aantal pagina's met telkens een variabel aantal opdrachten, ik wil niet alle opdrachten als identifier in de functie hideFeedback() plaatsen, dit om onoverzichtelijkheid te verkomen (er staat tenslotte al 2x een lijst, 1x met links en 1x met teksten). De box Feedback zelf blijft gewoon in beeld, alleen de span's met tekst worden zichtbaar/onzichtbaar gemaakt. Heerft iemand een goed idee ? -marcel
Link naar reactie
Ik weet niet of dit al jouw problemen oplost, maar toen ik jouw code zag dacht ik aan een definition list: [code:1:f9e7b690d0] <html> <head> <title></title> <style> dl{ position:relative; height:auto; width:400px; padding-bottom:30px; padding-left:30px; } dd{ position:absolute; bottom:2px; left:2px; margin:0px; visibility:hidden; } dt{ background-color:green; } </style> <script type="text/javascript"> function doeover(){ var temp=document.getElementsByTagName('dt'); for (var i=0,templ=temp.length;i<templ;i++) { temp[i].onmouseover=function(){ for (var i=0,templ=temp.length;i<templ;i++) { temp[i].nextSibling.style.visibility='hidden'; } this.nextSibling.style.visibility='visible'; } } } window.onload=doeover; </script> </head> <body> <dl> <dt>opdracht1</dt><dd>informatie over opdracht1</dd> <dt>opdracht2</dt><dd>informatie over opdracht2</dd> <dt>opdracht3</dt><dd>informatie over opdracht3</dd> <dt>opdracht4</dt><dd>informatie over opdracht4</dd> </dl> </body> </html> [/code:1:f9e7b690d0] Het javascript-gedeelte doet wel wat je wil geloof ik, het kan alleen nog wel een heel stuk beter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...