Ga naar inhoud

[html] frames


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 vraagjes. Ik ben nu bezig met een website voor een vriend van mij. Ik heb die website met frames gemaakt en nu zet ik er een border omheen, alleen die is zo lelijk grijs. Kan ik die border ook een andere kleur geven? Zo ja, hoe? Mijn 2e vraag. Voor diezelfde website heb ik in dreamweaver flashknoppen gemaakt en op de site gezet. Maar als je nu op een knop klikt, dan komt die gelaadde pagina over het hele beeld te staan en niet in het frame wat ik heb toegewezen om in te openen. O ja de website heb ik helemaal in kladblok gemaakt (behalve de knoppen). Hopelijk snappen jullie er iets van en alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:4a79199105="katrien"]eerste vraag: iets met bordercolor denk ik tweede vraag: verwijzing naar het juiste frame weergeven. kijk eens op www.handleidinghtml.nl kom je allicht verder[/quote:4a79199105] Ik snap niet hoe ik het dan moet doen met bordercolor, ik heb net al een aantal dingen geprobeerd, maar het blijft gewoon grijs. Ik heb ook de knoppen goed laten verwijzen, maar omdat ik die knoppen in dreamweaver gemaakt heb, wekrt die code op de een of andere manier niet.
Link naar reactie
op deze manier kan je ook een kleurtje geven aan je border's: [code:1:8d1c72eec7]<frame name="rboven" target="ronder" style="border-style: solid; border-color: #FFFF00">[/code:1:8d1c72eec7] en wat betreft het openen van die links, waarschijnlijk heb je geen "target" aagegeven. dus: [code:1:8d1c72eec7]<a href="pagina.html" target="rboven">link</a>[/code:1:8d1c72eec7] dan moet je natuurlijk wel die target definieeren in je frame-pagina! (zie bovenste code).
Link naar reactie
Hoe moet ik het dan precies doen met die bordercolor? mijn index.htm ziet er zo uit: [code:1:af4364909c] <html> <head> <title>The Next HEMAprilili's</title> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <frameset cols="100%,145" rows="520,100%" framespacing="0"> <frame src="home.htm" name="midden" frameborder="1" noresize> <frame src="links.htm" frameborder="1" scrolling="no" noresize> <frame src="onder.htm" frameborder="1" scrolling="no" noresize> <frame src="rechtsonder.htm" frameborder="1" scrolling="no" noresize> </framesset> </html> [/code:1:af4364909c] Met die knoppen weet ik dan ook niet hoe ik het moet doen, want ik kan die knoppen er niet neerzetten zoals met een normale link. Mijn links.htm ziet er dan zo uit: [code:1:af4364909c] <HTML> <head> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <base target="midden"> <body bgcolor="#009900"></head> <body> <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="108" height="28"> <param name="movie" value="Home.swf"> <param name="quality" value="high"> <param name="base" value="."> <param name="bgcolor" value="#009900"> <embed src="Home.swf" base="." quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="108" height="28" bgcolor="#009900"></embed> </object> <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="108" height="28"> <param name="movie" value="info.swf"> <param name="quality" value="high"> <param name="base" value="."> <param name="bgcolor" value="#009900"> <embed src="info.swf" base="." quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="108" height="28" bgcolor="#009900"></embed> </object> </body> </HTML> [/code:1:af4364909c] O ja de code die ik genruikt heb om de links naar het frame te laten verwijzen is <base target="midden"> en in de index staat ook aangegeven waar die base target dan moet komen zoals je kunt zien.
Link naar reactie
[quote:12d786ad10="teacher"]je moet bij de DW flashknoppen wel de goede framenaam invullen. Die kan je, als het goed is, uit de drop down box kiezen als je de index hebt geladen in DW. t.[/quote:12d786ad10] Dat weet ik, alleen de frame naam die ik gebruik staat er niet bij. Kun je die op 1 of andere manier toevoegen ofzo? maar ik heb niks uit dat dropdown menu gekozen, dus dan zou die het toch gewoon moeten doen?
Link naar reactie
[quote:ff8e9fd418="lammuh_eikol"]Hoe moet ik het dan precies doen met die bordercolor?[/quote:ff8e9fd418] Misschien door het zo te doen? Kleur naar eigen wens aanpassen! [code:1:ff8e9fd418] <html> <head> <title>The Next HEMAprilili's</title> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <frameset cols="100%,145" rows="520,100%" framespacing="0" style="border-style: solid; border-color: #FFFF00"> <frame src="home.htm" name="midden" frameborder="1" noresize style="border-style: solid; border-color: #FFFF00"> <frame src="links.htm" frameborder="1" scrolling="no" noresize style="border-style: solid; border-color: #FFFF00"> <frame src="onder.htm" frameborder="1" scrolling="no" noresize style="border-style: solid; border-color: #FFFF00"> <frame src="rechtsonder.htm" frameborder="1" scrolling="no" noresize style="border-style: solid; border-color: #FFFF00"> </framesset> </html> [/code:1:ff8e9fd418] ik heb dus bij frameset en frame dit toegevoegd: style="border-style: solid; border-color: #FFFF00"
Link naar reactie
Kijk vriend dit moet je hebben: <frameset rows="80,*" framespacing="10" [b:f6e7748a77]frameborder="yes" [/b:f6e7748a77][b:f6e7748a77]border="10"[/b:f6e7748a77] [b:f6e7748a77]bordercolor="#FFFF00">[/b:f6e7748a77] <frame src="top.htm" name="topFrame" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize bordercolor="#FFFF00" > <frame src="main.htm" name="mainFrame" frameborder="yes" bordercolor="#FFFF00"> </frameset> <noframes><body> Dit werkt!! succes
Link naar reactie
Let goed op wat je doet met het schrijven van HTML en actionscripting!! jij maakt hier en daar wat kleine foutje die ervoor zorgen dat wat jij wilt het niet doet. jij schreef: [u:348fcf41a3][b:348fcf41a3]border-color: #FFFF00"> [/b:348fcf41a3][/u:348fcf41a3] bordercolor is aanelkaar en dan:[b:348fcf41a3]"[/b:348fcf41a3]#FFFF00"> Daarom blijft hij gewoon grijs!! Dus goed opletten met wat je schrijft! succes!!
Link naar reactie
[code:1:b71157ca76]<frameset cols="100%,145" rows="520,100%"[/code:1:b71157ca76]Dit kan niet kloppen... Je mag nooit zowel 'cols' als 'rows' gespecificeerd hebben. In plaats van '100%' moet daar ook '*' staan, anders zou er 1 frame buiten het beeld vallen strict genomen. 100% van het scherm + 145px bijvoorbeeld is dus 145px te groot.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...