Ga naar inhoud

Fotoalbum in Flash 5


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Ik wil graag met flash een fotoalbum maken en nu vroeg ik me 2 dingen af 1. Is het mogelijk om een bestandsnamenlijst van een map in flash weer te geven, die automatisch wijzigt als je bestanden in die map verandert? En van die lijst ook links naar die bestanden te maken? 2. Is het mogelijk om een in een movie pas te laden als de gebruiker klikt op een link naar die foto? groeten Oscar
Link naar reactie
Je eerste vraag betreffende de inhoud van een map laten zien is volgens mij wel mogelijk als ik me niet vergist. Ik dacht dat Flash actionscript een script bevat dat alle bestanden in een map kan laten zien in een dynamische textbox. Als ik tijd kan vinden dan zoek ik het voor je op. Mocht je er niet uitkomen probeer dan deze eens: www.flashfreakz.nl (ik weet alleen niet of ik wel een link mag plaatsen hier van een ander forum)
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:51f30d0e35="teacher"]ehm.. ik ben geen flash-held maar actionscript is toch client side? Je zal dus een server side nodig hebben (perl, php, asp). t.[/quote:51f30d0e35] Dus als ik het goed snap kan je met behulp van PHP een lijst van de beschikbare bestanden in een map op de server genereren, deze lijst opslaan als bijvoorbeeld een text bestand. Vervolgens dat txt bestand gebruiken in flash om de foto's weer te geven?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...