Ga naar inhoud

frameset valideren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om delen van mijn website te valideren op www.w3.org, maar loop vast op 1 onderdeel. Er wordt gebruik gemaakt van framesets die geen randen mogen hebben, dus: [quote:1e47dcab58]<frameset cols="120,*" framespacing=0 frameborder="no" border=0> <frame name="COMPETITIE-NAV" src="competitie-nav.html" marginwidth="0" marginheight="0" framespacing=0 scrolling="no" frameborder="no" border=0 noresize> <frame name="COMPETITIE-ALG" src="competitie-alg.html" marginwidth="0" marginheight="0" framespacing=0 scrolling="yes" frameborder="no" border=0 noresize> </frameset> [/quote:1e47dcab58] Echter de "framespacing", "frameborder" en "border" mogen volgens w3 niet gebruikt worden na de "frameset". Is hier een andere methode voor?
Link naar reactie
Frames kunnen niet gestijld worden. Ook niet met CSS3, net als formulieren een gigantisch probleem IMO. 1. Alleen 'frameborder' is legaal, maar mag _niet_ gebruikt worden op het 'frameset' element. 'marginwidth' en 'marginheight' zijn ook legaal, maar ook alleen op het 'frame' element. 2. Ik heb het laatst toevallig mogen gebruiken :roll: [code:1:7ac7876797]<frameset frameborder="0" framespacing="0" border="0">[/code:1:7ac7876797]Dat is alles wat nodig is. 'marginwidth' en 'marginheight' voegen er niks aan toe. Ook deze attributen op het onderliggende 'frame' element zetten helpt niks extra aangezien het 'inherit' is (ze erven de properties). Een paar foutjes krijg je dus wel (tenzij je een DTD'tje wilt gaan schrijven), maar ik vind dat het niet zoveel uit maakt, aangezien ze geen andere oplossing hebben gegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...