Ga naar inhoud

flash buttons in html pagina


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezers, Voor mijn (html)site gebruik ik voor mijn hoofdmenu flashbuttons. Nu wil ik graag dat als ik op deze button klik, de link geopend wordt (de link is een html pagina). Moet ik dan in flash de buttons een action meegeven (dus mbv GetUrl) Of kan ik gewoon in dreamweaver van deze flashbutton een link maken(dus gewoon via a href) Ik heb deze laatste optie geprobeerd maar dat werkte niet. Kan zijn dat ik iets fout gedaan heb of dat het simpelweg niet kan. Alvast bedankt voor jullie reacties vriendelijke groet Tony
Link naar reactie
Alleen buttons met Flash? Dat klinkt als compleet verkeert gebruik van de tool... :roll: (flash wordt idd met <object> in HTML gezet, en zou theoretisch gelinkt kunnen worden hiermee (<object> is zowel inline als block), de vraag is echter in hoeverre dat ondersteund wordt en daarnaast heeft Flash zelf natuurlijk een link mechanisme (alhoewel Google die niet kan volgen)).
Link naar reactie
dan maak je toch een lijstje links wat hetzelfde is als het flash menu en gooi je er een display:none; overheen voor screens... :) En ik denk niet dat je het oblect kan linken, want zodra je muis over flash is (en flash heeft de focus) dan worden alle muisklikken en keyboard acties naar flash gevoerd. Lijkt me toch niet echt de bedoeling. Zeker als je niet op de button hoeft te staan om toch de link te openen.
Link naar reactie
Het is dan welliswaar geen Flash (en daarom zul je wel gelijk hebben, alles doorvoeren naar Flash komt me bekend voor), maar op een subpagina van m'n weblog gebruik ik dit (op de homepage moet dat niet aanklikbaar zijn -> usability): [code:1:b56eaffacf]<h1 id="header"> <a href="/" rel="bookmark" accesskey="1"> <object data="/mt/img/logo.png" type="image/png" height="70" width="70"> Weblog about <strong>Markup</strong> and <em>Style</em> </object> </a> </h1>[/code:1:b56eaffacf] ;-)
Link naar reactie
[quote:affdd101df="termin8or"]Wie vindt er nog meer dat ik gelijk had... (zoiets kan ook met CSS+HTML en 1 plaatje)[/quote:affdd101df] Vanmiddag keek ik op mijn werk naar de voorbeeld pagina en toen zag ik helemaal geen menu. Dat was met IE6.0 en flash 5, dus geen enkele navigatie mogelijk. Ik vind dus dat je zulke essentiële dingen als navigatie niet in Flash moet maken, tenzij de pagina waar je naar toe linkt ook helemaal Flash is. Zo’n menu als dit gaat veel beter met html/css- het wordt veel kleiner en werkt op alle browsers. Ik kon het niet laten om te proberen. De gedownloade html file was 7764 bytes, waar de flash nog bij komt. De css/html versie is 3200 bytes en ziet er hetzelfde uit. Nou ja, met Flash heb je wel een andere hand pointer. Hier de css: [code:1:affdd101df] <style type="text/css"> <!-- table .topnav td { background-repeat : no-repeat; background-image : url(flashbuttons_files/button.gif); width : 102px; height : 27px; text-align : center; font-size : 14px ; cursor : pointer; padding-bottom : 2px; } table .topnav td a {color: #000;} table .topnav td a:hover {color: #fff; } //--> </style> [/code:1:affdd101df] en hier een stukje van de html: [code:1:affdd101df] <table class="topnav" cellspacing="5" cellpadding="0" align="center" border="0" width="450"> <tbody><tr> <td> <a href="#">Home</a> </td> <td> <a href="#">Behandeling</a> </td> <td> <a href="#">Teams</a> [/code:1:affdd101df] De td's krijgen de hoogte en breedte van de css, dat geeft ook al een flinke opruiming. wimb
Link naar reactie
Allereerst even dit: Bedankt voor al jullie reacties en tips. Ik vind ze erg bruikbaar. Probleem echter is het volgende: De website moet dit jaar nog af zijn (als het kan). Mijn kerstvakantie begint morgen, dus ik heb wel tijd. Graag zou ik deze hele site met CSS willen maken. Echter heb ik mezelf hierin nog niet genoeg verdiept. Ik vraag me dus af hoeveel tijd erin gaat zitten? WimB: Je zei dat je helemaal geen navigatie zag, volgens mij komt dat doordat de button in flashMX (versie 6) gemaakt is. (dus niet compatible met oudere players) Ten tweede, Moet ik de site volledig vernieuwen om hem fatsoenlijk in CSS te maken? bedankt voor evt reacties
Link naar reactie
1. Dat zei WimB, maar als ik niet bezig was geweest met Flash-tests etc, had er iets gestaan van: get the plugin. Niet dat dat veel uitmaakt, maar denk ook aan leuke bezoekers, zoals Google ;) 2. Met een beetje hulp moet van C!T'ers moet deze site (zeker met een kerstvakantie tijd) makkelijk omgezet kunnen worden. Zoals hij er nu uitziet schat ik het op een kleine 2 uur/uur, maar helaas heb ik het zelf ook nogal druk :-). Dit moet je alvast op weg kunnen helpen met het centreren: http://annevankesteren.nl/test/templates/center-h.php ;) Maak anders een aparte project-pagina (test) aan, zodat we even kunnen kijken. Ik wil je maar wat graag helpen, verwacht alleen niet dat het vlug zal gaan :P (wel voor eind dit jaar uiteraard)
Link naar reactie
[quote:232d89de30="termin8or"]Netjes! Eventueel kun je die pointer ook nog veranderen met CSS :-)[code:1:232d89de30]a:link{ cursor:url(hand.cur); /* werkt alleen in IE */ }[/code:1:232d89de30] -> http://alistapart.com/articles/slidingdoors/ -> http://alistapart.com/articles/slidingdoors2/[/quote:232d89de30] btw, gebruik naast <object> ook <embed>, <object> wordt niet door alle browsers ondersteunt volgens mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...