Ga naar inhoud

[css-postioneren] Doet niet wat ik wil!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ben bezig *een* site (voor alsnog [url]www.djjc.tk[/url]) om te zetten in CSS. Dit doe ik dan vanaf de grond, en ben nu als eerste begonnen met het bedenken waar het menu, het hoofdgedeelte en het 'top' gedeelte (met logo) komen. Echter, nu wil het niet wat ik wil! De delen komen niet op de juiste plaats, en krijgen ook nog eens niet de juiste achtergrond kleur. Het menu gedeelte en het 'main' gedeelte, komen wel op de goede plek. Maar bij het main gedeelte wordt de text niet links algined (wat ik wel opgeef) en de top krijgt niet de goed achtergrond kleur (blijft zwart). Daarnaast was het eerst (toen ik om de een of andere reden wel achtergrond kleur kreeg) dat het menu en main gedeelte over de top heen vielen. Nouja, hieronder volgt het gedeelte waarin ik de postitie heb aangeven (ik ben nieuw met css, dus mss maak ik een 1 of andere stomme fout): [code:1:7f3dfa653f]#menu { width: 150px; position: absolute; top: 121px; left: 150px; background: #856a57; text-align: left } #main { width: 550px; position: absolute; top: 121px; left: 305px; background: #856a57; text-align: left #top { width: 700px; height: 117px; position: absolute; top: 0px; left: 150px; background: #856a57; }[/code:1:7f3dfa653f] Verder staat [url=www.jochem.elixant.com/djjc/new/bla.htm]hier[/url] de pagina. Alvast bedankt! Jochem
Link naar reactie
Ok... en ik heb weer iets wat niet wil =p. Op [url=http://www.w3schools.com/css/pr_pos_bottom.asp]w3schools[/url] gelezen dat je bij CSS een 'bottom' property heb. Die bepaald de afstand tussen _een_ object en de onderkant. Echter, die krijg ik niet aan de praat. Enig idee of die werkt, en zoniet, hoe ik het dan kan oplossen (mensen hadden het over tables, maar die wil ik juist níét gebruiken). Jochem
Link naar reactie