Ga naar inhoud

[sitecheck] NBCV site


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

:roll:[quote:67a40bb2ce="Alexander Online"]Als ik mn adres toevoeg bij de nieuwsbrief valt de halve pagina weg, hebben jullie dat ook?[/quote:67a40bb2ce]Nee, zo ver kom ik niet eens, ik krijg al een foutmelding als ik op de link "Nieuwsbrief" heb geklikt... Parse error: parse error in /data/members/free/tripod/nl/a/l/e/alexanderonline/htdocs/nieuwsbrief.php on line 127[quote:67a40bb2ce="Alexander Online"]gastenboek aangekoppelt, maar de datum doet ie niet :-? Iemand oplossing?[/quote:67a40bb2ce]Laat eens wat van de code zien die je gebruikt om datum daar te krijgen... zo is het moeilijk raden...
Link naar reactie
verholpen.. srry code van toevoegen_gastenboek (PHP gedeelte): [code:1:69b32cffa0] <?PHP include("config.php"); if($submit) { mysql_connect("$host","$db_user","$db_psw"); mysql_select_db("$db_name"); $bericht = htmlspecialchars($bericht); $bericht = nl2br($bericht); $datum = date("d/m/Y"); $tijd = date("H:i"); $insert = "INSERT INTO gastenboek (auteur,bericht,tijd,datum,email) VALUES ('$auteur','$bericht','$tijd','$datum','$email')"; $query = mysql_query($insert)or die(mysql_error()); echo "<P class=normaal>Je berichtje is succesvol toegevoegd! <a class=gastenboek href=\"gastenboek.php\">Klik hier</a> om je berichtje te bekijken..</P>"; } else { echo "<p>&#149 <b>Berichtje Toevoegen:</b></p>"; echo "<table ><form method=post>"; echo "<tr><td><b>Naam:</b></td><td><input type=text name=auteur></td></tr>"; echo "<tr><td><b>E-mail:</b></td><td><input type=text name=email></td></tr>"; echo "<tr><td><b>Berichtje:</b></td><td><textarea cols=75 rows=10 name=bericht></textarea></td></tr>"; echo "<tr><td><input type=submit name=submit value=Toevoegen></td><td><input type=reset name=reset value=Opnieuw></td></tr>"; echo "</form></table></p>"; echo "<p>&raquo; <b><a class=gastenboek href=\"gastenboek.php\">Terug</a></b>"; } ?> [/code:1:69b32cffa0]
Link naar reactie
:roll:[quote:c841b439e0="Alexander Online"]code van toevoegen_gastenboek (PHP gedeelte):[code:1:c841b439e0]$datum = date("d/m/Y");[/code:1:c841b439e0][/quote:c841b439e0]werkt niet, in MySQL ([url=http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Date_and_time_types]MySQL Language Reference; 6.2.2 Date and Time Types[/url]) is de vaste volgorde Y/m/d, dus: [code:1:c841b439e0]$datum = date("Y/m/d");[/code:1:c841b439e0]van maken werkt wel. Eventueel kan je er dan in je gastenboek weer in PHP d/m/Y van maken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
datum probleem van gastenboek gefikst en een ander, uitgebreider nieuwsbriefsysteem, [url=http://members.lycos.nl/alexanderonline/nieuwsbrief.php]probeer maar[/url]. maare nog een ding wat ik niet snap: bij onder andere contact en nieuwsbrief, is de linker navagatiebalk veel breder dan bij bijv. "home". Ik heb gecontrolleerd, de opbouw is van allebei hetzelfde en ze gebruiken zelfde CSS bestand. Of heb alleen ik dat probleem? Rond de jaarwisseling gaat de site de lucht in.
Link naar reactie
De code is ook niet helemaal OK [code:1:186a003af0] </head> <body> <div id="header"> <head> <link href="styles/top.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body> <p class="kop_top"><span class="koprood_top">N</span>oord-<span class="koprood_top">B</span>rabantse <span class="koprood_top">C</span>ardiologen <span class="koprood_top">V</span>ereniging</p> </body> [/code:1:186a003af0] Hier staan al meerdere head en body tags, w3.org geeft 123 errors. dat is dan van [url=http://members.lycos.nl/alexanderonline/nieuwsbrief.php] deze [/url] pagina. Veel & (geen &amp;) en DIV ipv div wimb
Link naar reactie
Ik heb ooit eens een scriptje gevonden om errors weg te bannen!! Dit gebruiken ze ook bij de pro sites. Zodat alleen links onderin te zien is dat de pagina fouten bevat!! ik zal het nog ff een keer opzoeken staat ergens op mijn hdd tussen 1 van de 1000 scripts!! mzzl 8) [code:1:e7a24c19b8] zet dit in de HEAD : --------------------- <script type="text/javascript"> <!-- function no_error() { return true; } window.onerror=no_error; //--> </script> __________________________________ [/code:1:e7a24c19b8] BTW: is nog niet getest!!!
Link naar reactie
Ik zale eens kijken. Ik heb perongeluk de voorpagina met een oudere overschreven, dus ik moet dat nog ff herstellen. Bijna kerstvakantie, dus ik ga alles netjemaken (tabellen waar ik uit luiigheid ( :wink: ) nog geen CSS had gebruikt ff CSS laten gebruiken enzo). Is het zo dat P, en A en zo ook verschil uitmaakrt of je <P> of <p> gebruikt? Oja en is dit een goede verbetering? <BR> --> <BR/> ??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...