Ga naar inhoud

Wat is dit? en hoeveel kennis vergt het


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kwam toevallig op de Lego site terecht waar een animatie van het gehele productieprocces te zien is. [url=http://www.lego.com/eng/info/howLEGOismade.asp?x=x&Plugin=YES] Voorbeeldje[/url] Nu vraag ik me af hoe en waarmee dit gemaakt is? Het spreekt voor zich dat het Flash is, maar zou het ook in Flash gemaakt zijn of is dit meer Authorware of Ultradev werk, dus is dit voor een autodidactisch webamateur te doen of ligt het meer op het gebied van de ontwikkelaar/programmeur (technisch te doen dus, niet stilistisch) Ik vraag me dit af omdat ik bezig ben met de ontwikkeling van lesmateriaal voor het web en graag wat interactiefs wil maar niet zo goed weet welke weg te kiezen. Hoeveel werk zou hier in zitten? uren, dagen, weken, maanden? even afgezien van filmpjes maken en onderzoek.
Link naar reactie
Ik heb veel met flash en Actionscript gewerkt en dit is een mooi staaltje werk van wat er mogelijk is met Flash. Zo op het oog (ik heb geen decompiler er overheen gehaald) lijkt dit op een soort flash presentatie en dat er geen server-side technieken zijn gebruikt. Het zou wel kunnen maar dat lijkt me niet noodzakelijk. Er is immers geen sprake van dynamische content. Qua Actionscript is het niet heel ingewikkeld het zijn voornamelijk lineaire filmpjes die om de beurt worden afspeelt. Het is wel veel werk, en dan heb ik het over ongeveer 150 uur. Met een mogelijke doorloop tijd van maanden. Maar met talent, een beetje handig in pixel werk en het kunnen hergebruiken van bestaand beeld materiaal kunnen de aantal manuren aanzienlijk worden verkort. Misschien wel met de helft.
Link naar reactie
Ik moest even zoeken; nav mijn vorige P.S: http://www.macromedia.com/macromedia/events/john_gay/ Macromedia Flash began with a few bits of colored plastic. As a child, I grew up playing with LEGOs when there were no LEGO men or whales or complicated accessory packs-just rectangular blocks and a few wheels. Those bits of colored plastic taught me the basics of engineering design, how to choose a design problem, and the process of iterative refinement. Even better, they helped me express my early passion for building things. LEGO-based Design Process My favorite project was building LEGO ships with lots of ramps that could hold my toy cars. This taught me that it's best to choose a problem that inspires you and challenges you-and one that you can accomplish with your limited capabilities and resources. The human mind is much too limited to capture the entirety of a complex creation all at once. With LEGO, you can start with the vision and work out the details of the design as you progress. With patience and persistence, I developed the following LEGO-based design process. It's more or less the same process we ultimately used to develop Flash. Genoeg nutteloze info :)
Link naar reactie
[quote:a614eb7378="Jaaap"]Welke methoden zijn hiervoor gebruikt/kun je hiervoor gebruiken? Welke programma's? Zou jij het kunnen? Heb je wel eens zoiets gemaakt? etcetera.[/quote:a614eb7378] Ach Jaaap, als je kinderachtig wilt doen dan moet je dat zelf weten. Ik wil het wel toelichten hoor, maar ik raad in ieder geval iedereen aan om eerst de tutorials in Flash eens te proberen. Daar kom je namelijk al een heel eind mee. Een mogelijke oplossing om deze presentatie te maken is om eerst een zogenaamde container 'movie' te maken. Deze bevat o.a. de navigatie en interface voor het geheel. De navigatieknoppen aan de zijkanten zorgen ervoor dat er een 'movie' in de container 'movie' wordt geladen. Alle 'movies' zien er lineair uit en dus verwacht ik dat er geen gebruik wordt gemaakt van dynamische inhoud. Er zijn wel rollovers gebruikt om de toelichtingsfilmpjes in te laden. Het gebruik van video in flash wordt op de Macromedia site [url=http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/video_resources.htm]verder toegelicht[/url]. Tja, en dat is het eigenlijk. Het is overigens ook mogelijk dat de robots op de werkvloer via actionscript worden geanimeerd. Hiervoor zijn er [url=http://www.kirupa.com/developer/isometric/3dmovement.htm]vele oplossingen[/url] voorhanden en zijn vrij eenvoudig om toe te passen. En of ik het zelf zou kunnen doet er niet toe, want iedereen die zich er een beetje in verdiept komt er wel uit. Als je iets moet maken dat op het Internet moet dan moet je in staat zijn om zelfstandig oplossingen aan te dragen. Een beetje hulp wanneer je vast komt te zitten is nooit weg. Een forum als deze is voor velen een hulpmiddel, een startpunt of een beetje van beide. Als je alles uitgekauwd moet hebben dan kom je niet erg ver.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...