Ga naar inhoud

[CSS] pagina centreren d.m.v. boxes


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn pagina centreren d.m.v. css boxes, nu lukt het me wel om de pagina horizontaal gecentreerd te krijgen maar verticaal niet. De vraag is dus hoe ik dit voor elkaar krijg ZONDER frames. [code:1:566266b1eb]#main { padding: 10px; margin-top: auto; margin-bottom: auto; margin-right: auto; margin-left: auto; width: 982px; height: 559px; }[/code:1:566266b1eb] Dit is ook nog een stuk CSS maar bij het onderstaande is het probleem dat hij niet stopt bovenaan de pagina, dus de pagina verdwijnt aan de bovenkant uit het beeld en je kan er ook niet naartoe scrollen. [code:1:566266b1eb]#main1 { top: 50%; margin-top: -283px; height: 567px; position: absolute; }[/code:1:566266b1eb] iemand een idee ? -marcel
Link naar reactie
dit is wat ik nu ook heb, alleen dat is niet helemaal goed. ik zal proberen om te laten zien wat ik bedoel d.m.v. je voorbeeld. [img:c99fce3db7]http://junk.xanuex.nl/voorbeeld.gif[/img:c99fce3db7] de pagina gaat nu aan alle kanten uit het scherm, het is zelfs zo erg dat je er met scrollen niet meer bij kan. met mijn css stukje stopt hij iig aan de linkerkant alleen centreert hij het geheel nog niet verticaal. nee ik wil niet terug naar frames.... :lol:
Link naar reactie
Enige oplossing daarvoor is een klein JSje :roll: vrees ik. Er is wel een betere oplossing:[code:1:4ec4e17c96]<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <style type="text/css"> html{ background:#fff; } body{ position:absolute; top:0;right:0;bottom:0;left:0; margin:auto; height:200px; width:200px; line-height:200px; vertical-align:middle; text-align:center; background:lime; } </style> </head> <body> TEST </body> </html>[/code:1:4ec4e17c96](opslaan als .xhtml) maar dat werkt alleen in Mozilla... IMO ben je gek als je Frames gaat gebruiken. Daar heb je er zo'n 6 voor nodig om hetzelfde te bereiken. Het moet er gewoon nog goed uitzien op 800*600 lijkt me, dan heb je elke res die je site bezoekt.
Link naar reactie
Je zou ook nog zoiets kunnen proberen: [code:1:0386fcc843] <html><head><title></title> <style type="text/css"> html,body{ width:100%; height:100%; margin:0; padding:0; } body{display:table;} #m { margin:auto; height: 500px; background-color:green; width:300px; } #l{ display:table-cell; vertical-align:middle; width:100%; height:100%; background-color:blue; margin:0; padding:0; } </style> </head> <body> <div id="l"><div id="m">test</div></div> </body></html> [/code:1:0386fcc843] Dit werkt alleen in Mozilla en Opera, omdat IE display:table en display:table-cell niet kent. Als je wil dat het ook in IE werkt, dan zul je ipv divjes table,tr en td moeten gaan gebruiken vrees ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...