Ga naar inhoud

beginnen met eigen site


anoniem

Aanbevolen berichten

een eigen domeinnaam regel je via een hoster. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met www.deheeg.nl (daar vind je ook prijzen ed.) Voor absolute beginners op het gebied van websites maken zou ik zeggen; gebruik Frontpage. Als je met office kan werken krijg je hier ook snel een eenvoudige site op je scherm. Wil je nu iets meer moeite steken in het maken van websites; koop een boek en gebruik een teksteditor. Dan weet je tenminste waarover je praat... grtzz t.
Link naar reactie
[quote:b8d2d46a39="teacher"]gebruik Frontpage.[/quote:b8d2d46a39] Teacher, mag ik [i:b8d2d46a39]asjeblieft[/i:b8d2d46a39] even een emmer koud water over je heen gooien zodat je wakker wordt? :-) Gebruik liever Notepad/Textpad en als je echt zo nodig een wysiwyg-editor wilt: Dreamweaver (weliswaar niet gratis, amar dat is Frontpage ook niet...) Ga in ieder geval eerst even naar de boekhandel en haal het boekje 'webwijzer' van Eric Tiggeler en Rob Doeve, SDU Uitgevers, ISBN 9057970724 kijk dus even [url=http://www.vanoostendorp.nl/computers/webwijzer.html]hier[/url] :-)
Link naar reactie
Goed programma of niet, voor de beginner is FrontPage intuïtief en daarmee makkelijk om te leren en mee om te gaan. En hoewel het niet gratis is zit het vaak toch in Office, iets wat de meeste gebruikers hebben. Begrijp me goed, ik ben een fel tegenstander van FrontPage, maar ik zie tegelijkertijd wel in waarom sommigen het gebruiken om het maken van websites te leren of gewoon ff snel iets online te kunnen zetten. Ik verwacht wel van ze - als ze verder willen gaan - dat ze dan overstappen op een meer capabele editor, maar Dreamweaver heeft nou eenmaal een wat stijlere leercurve. En met de hand typen is onbegonnen werk als je niet weet wat je doet of weinig ervaring hebt. Conclusie: FrontPage -> Dreamweaver -> "Notepad met syntax highlighting" - Bas
Link naar reactie
[quote:9a009956e6="webspider"] Gebruik liever Notepad/Textpad en als je echt zo nodig een wysiwyg-editor wilt: Dreamweaver (weliswaar niet gratis, amar dat is Frontpage ook niet...)[/quote:9a009956e6] Mag ik nu aub een teiltje? Plz hou eens op over damn notepad!! Geen syntaxhighlighting, echt elke moron die nog beweerd met notepad of wat ook te werken omdat het zo goed is, is niet goed bij zijn/haar hoofd, excuseer me, maar het is zo ontzettend om van te puken... Gebruik dan UE met syntaxen e.d. of doe nog slimmer en laat eea gewoon doen door DW [en nee, niet als pure wysiwyg editor!!]. /me wordt hier ZO moe van.
Link naar reactie
[quote:dfab4ea6e5]Geen syntaxhighlighting, echt elke moron die nog beweerd met notepad of wat ook te werken omdat het zo goed is, is niet goed bij zijn/haar hoofd, excuseer me, maar het is zo ontzettend om van te puken... [/quote:dfab4ea6e5] En toch zeg ik ook notepad.... Als je het een beetje kunt heb je namelijk heel die syntaxhighlighting niet nodig! Maar dan moet je het wel kunnen....
Link naar reactie
[quote:3b5af9e4b3="Firehosting"][quote:3b5af9e4b3]Geen syntaxhighlighting, echt elke moron die nog beweerd met notepad of wat ook te werken omdat het zo goed is, is niet goed bij zijn/haar hoofd, excuseer me, maar het is zo ontzettend om van te puken... [/quote:3b5af9e4b3] En toch zeg ik ook notepad.... Als je het een beetje kunt heb je namelijk heel die syntaxhighlighting niet nodig! Maar dan moet je het wel kunnen....[/quote:3b5af9e4b3] Maar als dan blijkt dat er een fout in de pagina staat en je weet niet waar, dan is syntax-highlighting toch wel verdomd handig. Of wil jij soms zeggen dat je alles in 1x perfect maakt :-?
Link naar reactie
Het is gewoon zinvol om eerst fatsoenlijk HTML te leren. Daar ligt de basis. Je kunt later altijd nog kijken welke editor je kiest. In Frontpage (waar ik persoonlijk niet van hou) moet je naderhand nog handmatig je HTML grondig opschonen! Ik schrijf zelf mijn HTML, maar syntax highlighting vind ik wel makkelijk. Ik vergeet nog wel eens een een tekentje links en rechts..... :oops:
Link naar reactie
Right, Het is dus NIET de bedoeling dat dit weeeeer eens een notepad/WYSIWYG discussie wordt. Maar ik ken geen een prof. developer die met notepad werkt. Waarom raadt ik frontpage aan? Als je nu over een absolute beginner praat, die snel een site op het net wil hebben... die ga je toch geen dreamweaver (met nogal "stijle leercurve") aanraden? Laat staan om te beginnen in notepad. Iedereen heeft MS office ervaring, dus dan valt er met FP snel iets leuks in elkaar te zetten. toch?
Link naar reactie
[quote:9efea9aaa1="teacher"]Als je nu over een absolute beginner praat, die snel een site op het net wil hebben... die ga je toch geen dreamweaver (met nogal "stijle leercurve") aanraden? Laat staan om te beginnen in notepad. Iedereen heeft MS office ervaring, dus dan valt er met FP snel iets leuks in elkaar te zetten. toch?[/quote:9efea9aaa1]Right on!!! :D - Bas
Link naar reactie
[quote:ab1032580f="teacher"]Iedereen heeft MS office ervaring[/quote:ab1032580f] Tsja, op school zijn we daartoe verbannen hé? [quote:ab1032580f]dus dan valt er met FP snel iets leuks in elkaar te zetten. toch?[/quote:ab1032580f] met de nadruk op SNEL. Typisch de microsoftmanier: Quick'n'Dirty (remember QDOS? Mja, daar komt MS-DOS vandaan). Slechte code etc etc etc. In Dreamweaver is de interface stukken verbeterd in MX:klik op het tabblad text en voila: alle knoppen die je wilt... Okee, ALS je SNEL een site wilt hebben KUN je FP gebruiken... maar volgens mij is het gebruikersvriendelijker om dan iemand in te huren... ...maargoed, ík hoef die website tóch niet te bekijken, nietwaar? Even nog een paar alternatieven (anders krijg ik nog eens ruzie met teacher): - ik ga ze nog wel testen, kijken hoe net de code is... [list:ab1032580f][*:ab1032580f][url=http://download.com.com/3000-2048-10200998.html]Namo Webeditor[/url] [*:ab1032580f][url=http://download.com.com/3000-2048-10163911.html?tag=lst-0-2]Web Weaver EZ[/url] (FP-like interface) [*:ab1032580f][url=http://download.com.com/3000-2048-10194551.html?tag=lst-0-3]SiteSpinner[/url] [*:ab1032580f][url=http://download.com.com/3000-2048-10212225.html?tag=lst-0-4]MoreMotion Web Express[/url] [*:ab1032580f][url=http://download.com.com/3000-2068-10210367.html?tag=lst-0-5]EzyPage / Artlab[/url] [*:ab1032580f][url=http://download.com.com/3000-2181-10212608.html?tag=lst-0-6]Wysipad[/url] [/list:u:ab1032580f]
Link naar reactie
Wat doen sommigen hier moeilijk... Je bent idioot als je kladblok gaat gebruiken, er zijn zoveel gratis programma's die net zo simpel zijn als kladblok en wél syntax highlighting en automatisch inspringen hebben. Waarom zou je dan in godsnaam voor kladblok kiezen?! Het gaat hier om een absolute beginner die een website wil maken, toen ik zijn bericht las dacht ik meteen aan Frontpage. Het mag dan wel snel zijn, maar dat is toch geen reden om een andere editor te nemen waarmee je langer bezig bent? Wat een onzin. Frontpage is perfect voor beginners en je kan er mooie, overzichtelijke websites mee maken. Ik ben ook begonnen met Frontpage, daar heb ik zelfs HTML in grote lijnen van geleerd. Tegenwoordig gebruik ik Crimson Editor (zal maar geen link posten, daar wordt het helemaal spam van).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...