Ga naar inhoud

Sitecheck griekse hotelsite


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi , na een desastreuze sitecheck van een halfjaar geleden heb ik alle opmerkingen zeer ter harte genomen en erg mijn best gedaan om html goed onder de knie te krijgen. En heb ik mij dus verder verdiept in de materie. Er ging weer een wereld voor me open. ( en ja Phrea, ik heb echt mijn best gedaan ) Op verzoek van een bevriende griekse hotelier heb ik voor zijn business een site gemaakt, waar ik echt nog wel het een en ander aan zou willen verbeteren. Met name de opschoning van de codes. Ik heb geprobeerd fonts e.d. in CSS te zetten, DW werkte niet echt mee,dus heb alles handmatig per pagina moeten bijwerken. Graag zou ik ook het menu e.d. ergens standaard willen wegschrijven op die wijze, zodat de inhoud van "head " en "body" er iets overzichtelijker uit gaan zien. Hoe dat moet is mij niet geheel duidelijk. En ja, ik heb echt wel alle site en google afgezocht en doorgeworsteld. De site van mijn griekse kennis dwingt mij om binnen zijn zakelijke kaders te blijven. Aan de andere kant wil ik graag mijn persoonlijke ervaringen van het eiland weergeven. De website is dus een mix van beide. Commentaar is buitengewoon welkom , maar geef mij dan ook svp concrete adviezen waar ik iets mee kan doen. http://www.apartmentblacksand.com greetz Fly
Link naar reactie
Het is laat, dus alleen ff wat me gelijk opvalt:[list:5d2bfd8cdf][*:5d2bfd8cdf]Je hebt zowel CSS in de header als in een apart bestand, en dan ook nog eens inline CSS. Probeer dit allemaal in het externe bestand te plaatsen, dat is het meest efficiënt en het meest overzichtelijk.[*:5d2bfd8cdf]Je gebruikt hoofdletters in elementen, attributen en eigenschappen van CSS en HTML. Zorg ervoor dat dit allemaal volledig in kleine letters is (lower case). Hetzelfde geldt voor ID's/classes. Dit moet in zowel het CSS als in het HTML aangepast worden.[*:5d2bfd8cdf]Haal je e-mailadres uit de header van je pagina, tenzij je graag gespamt wil worden.[*:5d2bfd8cdf]Je gebruikt een doctype, maar niet de juiste. [url=http://www.alistapart.com/stories/doctype/]Meer info...[/url][*:5d2bfd8cdf]Je hebt 2 tegenstrijdige content-type meta's.[*:5d2bfd8cdf][i:5d2bfd8cdf]language="JavaScript"[/i:5d2bfd8cdf] is verouderd, dit moet zijn [i:5d2bfd8cdf]type="text/javascript"[/i:5d2bfd8cdf].[*:5d2bfd8cdf]Je gebruikt binnen [i:5d2bfd8cdf]<style></style>[/i:5d2bfd8cdf] de HTML-manier van commentaar plaatsen, dit moet de CSS-manier worden. Oftewel: [i:5d2bfd8cdf]<!-- ... -->[/i:5d2bfd8cdf] moet [i:5d2bfd8cdf]/* ... */[/i:5d2bfd8cdf] worden.[*:5d2bfd8cdf]Ik zou persoonlijk geen [i:5d2bfd8cdf]base[/i:5d2bfd8cdf] gebruiken.[*:5d2bfd8cdf]Waarom zoveel lege paragrafen in de broncode???[/list:u:5d2bfd8cdf]Zo, da's het voorlopig wel... :D Anderen zullen vast nog meer opmerkingen hebben, ik misschien ook nog wel, maar dit moet genoeg zijn om even mee te beginnen. Veel succes ermee en als je vragen over de genoemde punten hebt merk ik dat nog wel... - Bas
Link naar reactie
Hoi Bas, allereerst heel erg bedankt voor de moeite die je genomen hebt. In de index.html heb ik zoveel mogelijk veranderd ( de rest van de pagina's doe ik volgende week). De site over het doctype heb ik gelezen, Dreamweaver zet dat er zelf automatisch zo in , maar ik heb het dus nu veranderd en hoop dat het zo goed is ? Een aantal dingen begreep ik nog niet helemaal : - wat kan ik ipv base gebruiken ? - de css en <!-- die in het menu staan kan ik niet veranderen , want dan verandert er iets met al de lettertypes. Het menu is niet van mijzelf. Zelf gebruik ik maar 1 extern css- bestand - als ik in de andere segmenten de <!-- verander in /* werkt de boel op de een of andere manier niet meer, ik zal wel iets verkeerd doen. Ik vroeg me af of er niet een < voor moest staan ? - de lege paragrafen dienden voor een beter overzicht voor mijzelf, ik wist niet dat dit consequenties had, maar heb je advies opgevolgd en ze verwijderd. Ik hou mij aanbevolen voor verdere opmerkingen/suggesties. greetz Fly
Link naar reactie
Ik zal ook is de moeite nemen voor een technische reactie.[code:1:012e8f78df]<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1253" />[/code:1:012e8f78df]Haal die maar weg. IPV de doctype die je nu hebt gekozen:[code:1:012e8f78df]<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/2000/REC-xhtml1-20000126/DTD/xhtml1-strict.dtd">[/code:1:012e8f78df]<?xml ... ?> vervangt dat meta element. Zet _ALLE_ CSS in het externe bestand. Verwijder alle <!-- --> plus inhoud uit je CSS dingen. Vervang[code:1:012e8f78df]<body bgcolor="#000066" link="#33CCFF" vlink="#FF0000" text="#000000" onLoad="window.onresize=new Function('if (navigator.appVersion==\'Netscape\') history.go(0); else center();'); center();">[/code:1:012e8f78df]met[code:1:012e8f78df]<body>[/code:1:012e8f78df]Die onload functies bestaan niet en al het andere kan met CSS. Als je niet precies weet hoe, [url=http://www.annevankesteren.nl/archives/2003/09/30/marking-over-the-body-element-3]lees dit dan even[/url]. Probeer ook geen <font> te gebruiken en style="". Je hebt waarschijnlijk het meeste door DW zelf laten doen, maar daardoor gaat het bijna altijd fout :). Tot zover... Anne
Link naar reactie
[quote:85c9f34e52]Haal die maar weg. IPV de doctype die je nu hebt gekozen:Code: <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/2000/REC-xhtml1-20000126/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <?xml ... ?> vervangt dat meta element. [/quote:85c9f34e52] Probleem is dat als ik een document met <?xml ?> begin dat ie6 dan de doctype niet meer leest en op quirck-mode overgaat :S
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hai allemaal , heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. Ik wil graag nu weer verder gaan met de site. Tot nu toe heb ik - omdat ik eerst jullie commentaar wil afwachten - alleen de pagina www.apartmentblacksand.com/index.html aangepast en www.apartmentblacksand.com/setf.css. Dus de andere pagina's hoeven nog niet bekeken te worden. Heb geprobeerd om zoveel mogelijk in dit stylesheet te zetten, maar ik denk dat er nog meer in kan ?? Bijvoorbeeld de metatags? Jursch, de resolutie heb ik geprobeerd goed te krijgen door alles eerst in een tabel te hangen, maar ik weet niet of dat de goede oplossing is. Voor zover ik het kan zien staat hij nog steeds niet mooi in het midden bij een hogere resolutie en de bovenbalk krijg ik niet binnen de tabel. Ik weet dus niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Spiderned, hoe en waar stel ik die linkermarge in ? Kan dat ook in de css? Anne, Ik vroeg mij af of ik de scripts uit de head ook in de css kan zetten en zo ja hoe. ik heb die pagina's gelezen, maar snap nog niet alles. Willen jullie mij alsjeblieft verder helpen? greetz Fly
Link naar reactie
Je hele menu's kunnen simpel vervangen worden met CSS. IPV tabellen te gebruiken. Dat kan met nog veel meer dingen. Je code kan denk ik gehalveerd worden :) Om CSS te leren kun je bijvoorbeeld hier beginnnen: http://css.maxdesign.com.au/index.htm stap voor stap wordt daar de basis van dingen uitgelegd. Niet dingen zoals background-image etc., maar iets meer gevorderd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...