Ga naar inhoud

Muziek geupload, maar niet te horen op de site


Aanbevolen berichten

Ook ik heb me gestort in webdesign, zij het met een heel héél makkelijk programma, waarin je werkelijk alles kunt aanpassen zoals je wilt, echt fantastisch. Toen ik de mogelijkheid ontdekte om zelfs muziek op je page te laten draaien greep ik die onmiddelijk en uploadde een MP3 formaat track met 2 plaatjes en wat tekst. Ik merkte aan het wat langere uploaden dat ie echt de MP3 aan het uploaden was. Maar op de site hoor je em niet! Hoe kan dat? :roll:
Link naar reactie
Jursch! :lol: Vóór je meteen je conclusies trekt, het betreft hier een horeca-site over een gelegenheid die z'n vaste bezoekers heeft. Het typische aan deze gelegenheid is de muziek. Vandaar dat het toevogen van de muziek meteen bij velen e.e.a. losmaakt. Het wordt zo heel herkenbaar. Maar is het niet zo dat als je een free hosting-site hebt, die muziek dan meteen een aanslag doet op je maximale bandbreedte van 20MB per dag?
Link naar reactie
[quote:ed38e8745a="Toshiba707"]Jursch! :lol: Vóór je meteen je conclusies trekt, het betreft hier een horeca-site over een gelegenheid die z'n vaste bezoekers heeft. Het typische aan deze gelegenheid is de muziek. Vandaar dat het toevogen van de muziek meteen bij velen e.e.a. losmaakt. Het wordt zo heel herkenbaar. [b:ed38e8745a]Maar is het niet zo dat als je een free hosting-site hebt, die muziek dan meteen een aanslag doet op je maximale bandbreedte van 20MB per dag?[/b:ed38e8745a][/quote:ed38e8745a]Ligt aan hoe groot het muziekbestand is en hoeveel bezoekers je hebt. De bezoekers aantallen kan je bekijken dmv nedstat of DAS en die bezoekersaantallen moet je vermenigvuldigen met de aantal kb's die de site in totaal groot is. Als het over je bandwidth heen gaat, is hetmisschien handiger om een betaalde host te zoeken. Die zijn (meestal) een stuk betrouwbaarder dan gratis hosts en hoeven helemaal niet duur te zijn. Maar weer naar je vraag toe: hoe groter het geluidsbestand, hoe sneller je bandwidth op is. ;) Zoals termin8tor al zei, misschien is flash wel een optie. Die kan het bestand inladen en al beginnen te spelen ook als het muziek nog niet geladen is. Ook kan je er stop/pauze knoppen op zetten, zodat mensen de muziek zelf willen horen of niet. Het is zelfs mogelijk om aan de bezoeker over te laten of ze wel geluid willen horen (en dus minder bandwidth verbruik), maar dat lijkt mij hier geen goed idee omdat er naar verwachting veel mensen het geluid toch aan zouden zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...