Ga naar inhoud

In aparte pagina's verdelen van html pagina bij printen.


anoniem

Aanbevolen berichten

LS, In mijn ColdFusion programma maak ik een pagina in een frame aan waarin een preview van een begeleidende brief en een specificatie staan. Mbv. van een knop in een ander frame print ik vervolgens deze preview page mbv. van Javascript. Nu wil ik graag zien dat de specificatie op een nieuwe pagina begint. Dit doe ik nu door mbv van nieuwe regels zoveel ruimte te maken tussen de brief en de specificatie dat deze vanzelf op een nieuwe pagina valt. Dit ziet er in de preview echter niet uit. Weet iemand hoe ik op een andere manier een nieuwe pagina bij printen vanuit de browser kan forceren? De browser is voor onze gebruikers altijd ie dus de oplossing hoeft niet direct generiek te zijn. Alvast bedankt voor de moeite van het lezen.
Link naar reactie
Je zou kunnen kijken in hoeverre [url=http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/page.html]paged media[/url] al ondersteund wordt. Het fijne weet ik er ook niet van ben het alleen ooit 's tegengekomen en mijn grijze massa wist de plaats bij w3 nog op te diepen ;) Andere optie zou kunnen zijn om via JS bij een print de aktie op te knippen in 2 print acties. Met het [i:de5bfe4044]onafterprint[/i:de5bfe4044] event kan je dan na het printen van de eerste pagina de volgende inladen en daar ook een print actie starten. De gebruiker moet dan natuurlijk wel 2 maal op OK klikken. Nog een optie is de data aanbieden in PDF (server-side genereren); daarmee zijn page breaks natuurlijk geen enkel probleem.
Link naar reactie
Annie, Bedankt voor je antwoord. Ik ben even aan het zoeken geslagen en kwam het volgende tegen in MSDN: "Although @page rules are represented in the Cascading Style Sheets (CSS) object model in Microsoft® Internet Explorer 5.5 and later, the rules are not used by the default print template for Internet Explorer. The rules can be used by print templates developed for applications that host MSHTML". Heel jammer dus, want het was precies wat ik zocht. Meerdere keren op OK klikken wordt (voorlopig) nog gezien als onacceptabel. Was ook het eerste waar ik aan dacht. Gewoon boel splitsen en één voor één afdrukken. pdf is natuurlijk de mooiste oplossing, maar ben bang dat we dat er budgettair niet meer doorheen krijgen. Begrijp ik uit jouw antwoord dat ik een simpele oplossing met gebruikmaking van slechts html of script wel kan vergeten?
Link naar reactie
[quote:e8ff13f6a9="Laurens"]pdf is natuurlijk de mooiste oplossing, maar ben bang dat we dat er budgettair niet meer doorheen krijgen.[/quote:e8ff13f6a9]PDF hoeft niet duur te zijn, je kan dit server side genereren met bijvoorbeeld PHP. Voorwaarde is natuurlijk dat een dergelijke taal draait op je server, en waarschijnlijk moet je ook even spelen met het dynamisch genereren van PDF voordat je het goed doorhebt. Maar duur hoeft het iig niet te zijn. - Bas
Link naar reactie
[quote:ef64c25ebb="Laurens"]Begrijp ik uit jouw antwoord dat ik een simpele oplossing met gebruikmaking van slechts html of script wel kan vergeten?[/quote:ef64c25ebb] Nou nee, dat was niet de intentie van mijn bericht. Als er nog mogelijkheden zijn dan ken ik ze alleen simpelweg niet. Maar als er dan nog opties zouden zijn dan zijn het hoogstwaarschijnlijk [i:ef64c25ebb]obscure[/i:ef64c25ebb] ;) activex, vbscript en/of hta achtige toestanden. En als je daar geen ervaring mee hebt dan wordt het een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg vrees ik. Maar misschien dat andere forumbezoekers nog aanknopingspunten hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...