Ga naar inhoud

muziek op de website


Aanbevolen berichten

De beste oplossing is hiervoor gewoon vrijwillig te laten downloaden door je bezoekers. Als je zulke grote files laat downloaden zonder dat ze het weten, zullen ze de site misschien snel weg drukken omdat het allemaal zolang duurt. Persoonlijk, vind ik het irritant, muziek op een website, omdat ik vaak me eigen winamp aan heb en verschillende muziek door elkaar hoor.
Link naar reactie
Als je wilt dat iedereen het af kan spelen en dat zonder (lange) wachttijd, vind ik dat de beste oplossing. Je kunt het bijvoorbeeld laten laden terwijl de bezoeker nog ergens anders mee bezig is. Geen centje pijn. De kwaliteit is dan ook prima. MIDI, dat zijn toch die geluidjes die klinken als een bart smith pianootje? Dat doet erg sneu aan. Muziek op een website voegt een extra dimensie toe. Je kijkt toch ook geen TV met je geluid uit? ;-)
Link naar reactie
Henk, ik ben het met je eens, dat Flash voor dat probleem een goede uitkomst biedt, maar ik vind niet dat je zulke technieken op zo'n manier moet gebruiken. Ik vind dat je dan op zijn minst bepaalde grafische objecten met Flash moet weergeven. En daar ben ik persoonlijk ook geen voorstander van, maar ook dat is een eigen mening. Ik vind de vergelijking tussen televisie en websites niet helemaal opgaan. Televisie is een audiovisueel medium. Een website is in de eerste plaats een visueel medium. Ik wil dus niet zeggen, dat geluid op een website een schande is, maar dan moet het wel toegepast worden op plaatsen waar dat hoort, zoals: animaties, demo's, video, enz. Dan kiest de bezoeker daar zelf voor. Het behoort dan bij een apart object binnen de website en niet bij de website zelf.
Link naar reactie
Dhr Heronymus was mij voor.. idd internet en tv is toch een ander medium.. je kan het misschien vergelijken doordat een pc precies hetzelfde kan als een tv maar toch.. op een website surfen is toch anders dan op je tv zappen. Je kiest zelf voor om het geluid op je tv aan te zetten.. of de mute functie aan tezetten. Deze vrijheid moet je als bezoeker van een website ook hebben.
Link naar reactie
[quote:9723a14024="Heronymus"]Henk, ik ben het met je eens, dat Flash voor dat probleem een goede uitkomst biedt, maar ik vind niet dat je zulke technieken op zo'n manier moet gebruiken. Ik vind dat je dan op zijn minst bepaalde grafische objecten met Flash moet weergeven. En daar ben ik persoonlijk ook geen voorstander van, maar ook dat is een eigen mening. [/quote:9723a14024] waarom niet? Onderhand iedereen heeft een flash-plugin geinstalleerd
Link naar reactie
[quote:e358fec946="Heronymus"]...maar ik vind niet dat je zulke technieken op zo'n manier moet gebruiken. Ik vind dat je dan op zijn minst bepaalde grafische objecten met Flash moet weergeven.[/quote:e358fec946] Misschien is dat toch een beetje gevoelsmatig. Al kan ik ook het gebruik van grafische objecten van harte aanbevelen ;-) (ook voor oeroe :-)) Wat de vergelijking tv-internet aangaat: die grens zie je steeds meer vervagen. Breedbandinternet helpt daar hard aan mee. Ik vind zeker dat we de bezoeker niets op moeten dringen maar dat ze zelf moeten kunnen kiezen. En natuurlijk geen oneigenlijk gebruik, het moet wel een functie hebben. Maar waarom bijv. niet meer spraak gebruiken op een site i.p.v. tekst. De columns van www.nostour.nl vind ik een mooi voorbeeld. Je kunt ze zowel lezen als beluisteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...