Ga naar inhoud

plaatje achter menu niet herhalen


Aanbevolen berichten

hoi, ik ben weer eens bezig met een andere site. het menu wat ik op mijn eigen site had, vond ik wel goed, maar opera slikte het niet helemaal, en het was relatief veel code. daarom heb ik iets nieuws in elkaar geflanst: in de html documenten: [code:1:5a1901a91f] <div id="button"> <ul> <li><a href="">onderwerp</a></li> <li><a href="">onderwerp</a></li> <li><a href="">onderwerp</a></li> <li><a href="">onderwerp</a></li> <li><a href="">onderwerp</a></li> </ul> </div> [/code:1:5a1901a91f] en om dit er dan een beetje redelijk uit te laten zien, plaats ik dit in mijn stylesheet: [code:1:5a1901a91f] div#button { width : 150px; } div#button ul { list-style : none; } div#button ul li { border-bottom : 1px solid #90bade; } div#button ul li a { display : block; padding : 5px 5px 5px 5px; background : #79A536; color : #fff; text-decoration : none; } div#button ul li a:hover { background : #2586d7; color : #fff; } [/code:1:5a1901a91f] en, dat werkt! (ik heb het [url=http://www.geocities.com/grimashorst/test/index.html]hier[/url] even online gezet. maar nu: wat ik graag zou willen, is ipv die kleuren van de "blokken" met links, een plaatje te zetten. En dat gaat via [code:1:5a1901a91f] background-image: url(http://www.geocities.com/grimashorst/test/naamloos.bmp);[/code:1:5a1901a91f] heel goed. punt is: ieder "blokje" heeft dit plaatje nu, dus het is geen geheel, maar het plaatje wordt achter iedere link opnieuw geplaatst. is het mogelijk, om het plaatje bijv. gewoon in de html te plaatsen, en dan die menu linken er als een doorzichtige layer "op" te plaatsen, of iets dergelijks? alvast bedankt, jules
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...