Ga naar inhoud

Hoe zet je twee <div> naast elkaar?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw op dit forum! Mijn naam is levent en ik ben een jongen van 13 jaar. Okee, ik begin met mijn vraag: Ik ben dus al een tijdje (een paar jaar) bezig met sites. Ik heb nu heel veel sites in HTML gemaakt. Omdat veel vrienden dit hebben, dacht ik: "ik ga er ook een cu2 bij maken voor de lol". Persoonlijk vind ik cu2 verder niet zo mooi en niet zo proffesioneel maar toch voor de lol doe je wel meer... Dus mijn vraag: Bij cu2's worden veel scrollbalken IN je site gemaakt, dus ik maak ze ook. Nou wil ik er twee naast elkaar zetten, maar dat wil niet lukken. Ik heb al geprobeerd om de <br>'s weg laten maar dat helpt niks. Dit is de HTML code voor de scrolbalk: <div style="background-color: aliceblue; width:260px; height:325px; border: 1 solid lightskyblue; overflow:auto; scrollbar-face-color: #87CEEB; scrollbar-shadow-color: #4682B4; scrollbar-highlight-color: #87CEEB; scrollbar-3dlight-color: #4682B4; scrollbar-darkshadow-color: #4682B4; scrollbar-track-color: #f0f8ff; scrollbar-arrow-color: #4682B4; scrollbar-base-color: #f0f8ff"> En je kunt op [url]www.cu2.nl/exotic-stylo[/url] zien wat ik bedoel. Kijk onderaan in mijn cu2. Daar zie je allemaal scrollbalken. De scrollbalk met de vragenlijst erin is het. Daar moet nog een scrollbalk naast. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik duidelijk genoeg ben geweest. bij voorbaat dank, Levent
Link naar reactie
Dat kan met float: left/right/none; [code:1:9279fcdd6d] <div style="float:left;">links</div> <div style="float:right;">rechts</div> [/code:1:9279fcdd6d] In bovenstaand voorbeeld het je dus 1 layer links en 1 layer rechts [b:9279fcdd6d]naast[/b:9279fcdd6d] elkaar. Denk dat ie zo wel duidelijk is he :)
Link naar reactie
Hallo InZane, Ik weet niet precies wat je bedoelt met scrollbalken naast elkaar, maar een opmerking in het algemeen: <div> elementen veroorzaken, regelafbraak, het zijn zogenaamde box-elementen (net zoals bijvoorbeeld het <p> element). Gebruik om twee elementen naast elkaar te zetten, in dezelfde regel dus, zogenaamde inline-elementen, zoals <span>. Deze hebben hetzelfde resultaat hebben, maar hoeven niet met CSS handmatig teruggezet te worden indezelfde regel! Grtz.! Jasper
Link naar reactie
Even wat markuptechnische correcties:[quote:a38ca4afa4="jasperlevink"]<div> elementen veroorzaken, regelafbraak[/quote:a38ca4afa4]Hangt er met vanaf hoe je ze styled ;)[quote:a38ca4afa4="jasperlevink"]het zijn zogenaamde box-elementen[/quote:a38ca4afa4]Je bedoelt block-level element. Het element p (niet te verwarren met de open-tag <p>) is inderdaad ook een block-level element, maar mag in tegenstelling tot het div element geen block-level elementen bevatten. -termin8or
Link naar reactie
Ik snap het nog steeds niet... Kan iemand nog 1 ding voor mij doen? De volgende code gebruik ik: [code:1:ea670db9f7]<div style="background-color: aliceblue; width:260px; height:325px; border: 1 solid lightskyblue; overflow:auto; scrollbar-face-color: #87CEEB; scrollbar-shadow-color: #4682B4; scrollbar-highlight-color: #87CEEB; scrollbar-3dlight-color: #4682B4; scrollbar-darkshadow-color: #4682B4; scrollbar-track-color: #f0f8ff; scrollbar-arrow-color: #4682B4; scrollbar-base-color: #f0f8ff">[/code:1:ea670db9f7] Kan iemand zelf de code zo maken dat hij kant en klaar voor mij is? Dus de code zo maken dat hij links gaat staan, en er het zelfde code erachter, maar die staat dus rechts. Allebei naast elkaar. Dit is moeilijk uit te leggen maar ik wil dus het volgende: Dat iemand de code zo maakt dat ik hem alleen maar hoef te kopiëren en te plakken. Alvast bedankt, Levent
Link naar reactie
hey lev. lees ff de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59999] regels [/url] door dit is geen kant-en-klaar-scripting-gift-bureau whatso-ever :wink: helaas kan ik je met je divspul niet helpen ik gebruik ze niet(ik doe nie meer aan websites maken) [edit]mijn sites zijn dus egt niet mooi ga nur maar eens naar ,mijn site (**)reclame en flutte broncode etc etc, ik ga hem denk ik opnieuw maken[/edit] lody_x
Link naar reactie
Ow jah sorry Lodewijk.... Je hebt gelijk als er nog meer mensen zijn die me willen helpen; dat mag altijd maar ik ga zelf kijken wat ik kan doen. Enne... Lodewijk, jammer dat je niet meer met sites bezig bent ik vond jouw sites altijd zo mooi. Nouja groetjes Levent (PS: we haken een beetje van het onderwerp af, niet?)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...