Ga naar inhoud

Hoe krijg ik een eigen zoek machine op mijn site???


Aanbevolen berichten

Nou, Google werkt door een aantal (de juiste) zoekwoorden in te typen en op "Google zoeken" te klikken :-D Maar even serieus. Wat je ook nog kunt doen is een gratis Google sitesearch op je site te zetten. Die kun je laten zoeken binnen gespecificeerde domeinen - jouw site bijvoorbeeld. Werkt alleen met sites die door Google geïndexeerd zijn. Zie [url]http://www.google.com/services/free.html[/url]
Link naar reactie
[quote:28b70a33bb="allcheats"]Nee ik bedoel echt zo'n eenvoudige maar toch professioneel. Want die in frontpage werkt niet helaas.[/quote:28b70a33bb]Frontpage != Professioneel* En een goede zoekmachine (eenvoudig of niet) werkt server-sided. -termin8or [size=9:28b70a33bb]* Er schijnen bepaalde redenen te zijn om wel fp te gebruiken :roll: [url=http://www.sitepoint.com/article/1025]klik![/url][/size:28b70a33bb]
Link naar reactie
Ik gaf een voorbeeld ja en met fp kan je behoorlijk goede sites in elkaar zetten zolang je maar weet hoe het werkt dus niet zeuren daar over zo slecht is het niet. Maar, ja een slechte webmaster kijkt niet verder dan de standaard ondersteuning. De betere webmasters kijken wel degelijk verder en vinden zeer eenvoudige editers software. Maar ja ik ben dus op zoek na een zoekmachine waar ik ook groepen moet kunnen opgeven net zoals dat je bij google in het www en op de site kan zoeken. Bij voorbaat dank Alwin Winius En nee google is niet slecht!!!!!
Link naar reactie
leuk beadacht dat frontpage maar uiteindelijk heb je niks aan die standaard dingen omdat ondersteuning ervoor zeldzaam is. Ook is het altijd een enorm onoverzichtelijke code(hij gaat bij elke regel <font type =....> zetten. Wat voor zoekmachine wil je eigenlijk? Ik ben een keer een tijd bezich geweest met een script dat de zoek woorden doorgeeft aan een ander frame met daarin google. Bedoel je zoiets?
Link naar reactie
Nee ik bedoel een zoekmachine waar je een categorie op kan geven en woorden v.b. www.google.nl daar kan je zeggen waar je wilt zoeken in de site zelf of op het internet nou zoiets bedoel ik alleen dan met meer categorieen. HEt wordt namelijk een gamers site dus de categorieen cheats,wallpapers enz komen er op. En dan moet je kunnen zoeken per categorie. Dat bedoel ik dus. Begrepen nu of nog niet??? Ik gebruik geen php op de site want dat ondersteunt de server niet. Bij voorbaat dank Alwin Winius
Link naar reactie
Dan meot ik je, zover mij bekent teleurstellen. Achter google zit een heel bedrijf en onderzoekslaboratoria. Als jij zelf een zoekmachine wilt maken die het internet afzoekt dan zal je dit in je eentje niet lukken. Je kan natuurlijk wel gewoon je gegevens van je eigensite indexeren en hier een zoekfunctie voor maken.
Link naar reactie
[quote:13f7d83d53="allcheats"]Dat bedoel ik dus.[/quote:13f7d83d53]Lees je ook wat er gezegd wordt? Server-side moet dat gebeuren.[quote:13f7d83d53]Begrepen nu of nog niet???[/quote:13f7d83d53]Heb jij het wel begrepen?[quote:13f7d83d53]Ik gebruik geen php op de site want dat ondersteunt de server niet.[/quote:13f7d83d53]En hoe zit het met java/cf/perl/c++/c# en/of een ander server-side scripttaal?[quote:13f7d83d53]Bij voorbaat dank[/quote:13f7d83d53]Graag gedaan. -termin8or
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...