Ga naar inhoud

formulieren


Aanbevolen berichten

Ik heb ooit onderstaande code gebruikt [code:1:b776aafb60] <form action="mailto:EMAIL ADRESS?subject=Aanvraag informatie " Method="post" enctype="text/plain" align="left">[/code:1:b776aafb60] Alle info uit je formulier velden worden naar je email-client gestuurd, bv outlook express. De data kan direct door de gebruiker worden verzonden.
Link naar reactie
Bij het versturen met de method=post naar een emailadres worden de waarden op een ge-encrypteerde manier overgedragen in een postdata.att file. "Hallo dit is een test" wordt dan: "Hallo%20dit%20is%20een%20test" Op zich niks mis mee, maar kost wel wat moeite om te lezen. Nu zijn er ook hostings die cgi of php scripts ter beschikking stellen. Oa bij xs4all.nl (en hiervoor moet je website niet op de xs4all-server staan) Na een beetje zoeken vond ik volgend werkend script: http://www.helpdesk.xs4all.nl/cgi-bin/mail-a-form dit script vereist de parameters "to" en "subject". Ongetwijfeld vind je nog andere gelijkaardige scripts op internet. Groeten Tom
Link naar reactie
dank voor de reactie, maar helaas, het werkt niet. opent alleen een leeg mailtje in outlook express, maar zover was ik al. [quote:c2339c03c0]Nu zijn er ook hostings die cgi of php scripts ter beschikking stellen. [/quote:c2339c03c0] Weet ik wel, maar mijn host doet dat dus niet, that's the problem!
Link naar reactie
ja, maar die hosts draaien het php- of cgi-script voor jou, ongeacht bij welke hosting jij met je site bent. vb. Indien je je site draait bij hostingbedrijf X, die geen php of cgi ondersteunt kan je voor php en cgi diensten standaard scripts op hosting Y raadplegen, weliswaar niet zelf draaien, maar het standaard mail-to-form script is zeer bekend en je moet dus niet ver zoeken naar iemand die je dit kan hosten. Indien je echt niets anders vindt, wil ik dit kleine scriptje wel op mijn server voor je draaien. Groeten Tom
Link naar reactie
[quote:cd0c9adaf9="katrien"]dank voor de reactie, maar helaas, het werkt niet. opent alleen een leeg mailtje in outlook express, maar zover was ik al. [quote:cd0c9adaf9]Nu zijn er ook hostings die cgi of php scripts ter beschikking stellen. [/quote:cd0c9adaf9] Weet ik wel, maar mijn host doet dat dus niet, that's the problem![/quote:cd0c9adaf9] Op http://www.talkinghome.nl/pages/info.html heb ik het een keer gezien. Volgens mij moet je gewoon ff naar de source van de pagina kijken.
Link naar reactie
hey katrien, Waarom wil je eigenlijk geen cgi gebruiken. Das toch wel zo makkelijk en als je een voorbeeld zoekt, moet je ff naar deze site gaan: [url]www.miepa.tk[/url] Dat is een site die nog maar net begonnen is, dan moet je daar naar het testform gaan en dan de broncode opvragen. Dan kun je zien wat ik gedaan heb.
Link naar reactie
tuurlijk kan ik een andere host gaan zoeken, in dit geval gewoon een kwestie van gaan betalen en het zal wel werken, maar ik wilde eerst weten wat de mogelijkheden waren op het gebied van formulieren. Gerben: thanks voor de tip, helaas de eerste op die site is uit de 'handel 'genomen en die was nou net het interessantst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...