Ga naar inhoud

linken naar een pagina in een site met frames


Aanbevolen berichten

Hi Ik ben bezig met maken van een homepage en ik wil mensen verwijzen naar een pagina (in een nieuwe venster) in een andere site die werkt met frames. Als ik een link maak naar een pagina die in main frame is, komt alleen die pagina te voorschijn. Hoe moet de code eruitzien dat heel site met alle frames (ook navigatie frame) start? alvast bedankt
Link naar reactie
Je moet zien uit de vinden, wat de URL is van de pagina waarin de frames zijn opgemaakt. Verwijs je vervolgens naar die pagina, dan zullen ook alle frames getoond worden. Toegegeven, het is niet altijd even makkelijk de betreffende URL te vinden. Overigens de optie target="_new" maakt een nieuw venster, dus: <a href="[i:0847bba6d2]URL[/i:0847bba6d2] " target="_new"> Ik weet niet of dat ook bij de vraag hoort.
Link naar reactie
Als je een target opgeeft dat niet bestaat dan zal de pagina altijd in een nieuw venster openen. Maar officieel is hiervoor target="_blank" bedoeld. Overigens is het niet vaak zo dat pagina's binnen frames automatisch in de bijbehorende frames worden getoond. Vaker niet dan wel, zullen we maar zeggen. - Bas
Link naar reactie
target="_new" is geen w3c. Wel is het "standaard" browser gedrag om bij een onbekende framenaam een nieuw venster te openen. target="flep" zou dus net zo goed kunnen. Overigens wasdit helemaal niet de vraag van de TS. ontopic: Het enige wat ik kan bedenken is als je zelf de frameset namaakt van de extarne site en daar ook het menu in laat zien. t.
Link naar reactie
Linken naar een pagina in frames is altijd lastig; persoonlijk zou ik gewoon linken naar de frameset-pagina (vaak een index.htm), waardoor je bezoekers in ieder geval alles te zien krijgen. Je zou bij de link op je eigen pagina en opmerking kunnen maken waar ze de info dan precies kunnen vinden op de andere site....Succes...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...