Ga naar inhoud

formulier die alleen maar verzend naar een resultaat pagina


Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een formulier te maken met de als ACTION een html document waar het resultaat in komt te staan. ik neem als voorbeeld: [code:1:e9b76669cf] <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>Test</title> </head> <body> <form method="POST" action="result.html"> Naam <input type="text" name="naam" size="20"><br> Adres <input type="text" name="adres" size="20"><br> Woonplaats <input type="text" name="woonplaats" size="20"><br> Telefoon <input type="text" name="telefoon" size="20"><br> &</p> <p><input type="submit" value="Verzenden" name="B1"><input type="reset" value="Invoer wissen" name="B2"></p> </form> </body> </html> [/code:1:e9b76669cf] Als result.html heb ik tot nu toe maar de volgende code omdat ik niet weet wat ik daar nou in moet zetten om het resultaat te laten verschijnen. het moet in html zijn (of eventueel javascript, maar beslist geen perl, cgi, php of asp) [code:1:e9b76669cf] <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>Result</title> </head> <body> Naam :& <br> Adres :& <br> Woonplaats :& <br> Telefoon :& <br> </body> </html> [/code:1:e9b76669cf]
Link naar reactie
[quote:c8a6701337="BasHamar"]Als je het resultaat niet wil bewaren op een server kan je van het formulier de action omzetten van POST naar GET, zodat de gegevens wel via JavaScript toegankelijk zijn. - Bas[/quote:c8a6701337] Levert je alleen wel meterslange url's op, maar het is of het een of het ander natuurlijk.
Link naar reactie
ah! cool, dat voorbeeld lijkt op het geen wat ik wil. De gegevens hoeven inderdaad niet opgeslagen te worden voor het doel waarvoor ik het wil gebruiken. 't enige wat ik wil is dat je een pagina heb waar je bepaalde dingen in kan/moet vullen en dat die na het klikken op verzenden netjes worden weergegeven in een resultaat pagina om zo weer uitgeprint te kunnen worden. tis bedoeld om verslagen die door verschillende mensen worden gemaakt waar constant dezelfde onderwerpen/onderdelen in voorkomen een beetje gestandardiseert eruit te laten zien. Want nu maakt iedereen op zijn eigen manier een verslag.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...