Ga naar inhoud

een sitecheck


Aanbevolen berichten

Op het eerste gezicht een rustige maar zeer bewegelijke site (sereen) De teksten zijn alleen nauwelijks leesbaar, ik moest mijn neus ongeveer tegen het scherm duwen. Iets dat heeeeeeel erg onprofessioneel overkomt is de hoeveelheid spel en stijlfouten, bijvoorbeeld; "...[color=darkred:e5da7c6571]ontwikkeld[/color:e5da7c6571].." moet natuurlijk zijn [color=green:e5da7c6571]ontwikkelt [/color:e5da7c6571] "[color=red:e5da7c6571]merkervaring[/color:e5da7c6571]" klinkt als een Fries slootje uit de elf steden tocht, zou [color=green:e5da7c6571]merk ervaring [/color:e5da7c6571]niet mooier zijn? of desnoods merk-ervaring (het is tenslotte een zelfbedachte term of in elk geval jargon) "...[color=darkred:e5da7c6571]er binnen een gesteld budget het mogelijk is[/color:e5da7c6571]..." is een stijlfout; "[color=green:e5da7c6571]het binnen...mogelijk is[/color:e5da7c6571]", anders is het dubbelop. "[color=darkred:e5da7c6571]Versuz ontwikkeld[/color:e5da7c6571]" niet maar "[color=green:e5da7c6571]Versuz ontwikkelt[/color:e5da7c6571]" Om alles in hoofdletters te schrijven is een keuze voor de leesbaarheid is dit denk ik niet zo'n gelukkige keuze. Dat concept van de hostellerie de Veenen ziet er prachtig uit, maar ja dat is dus puur mijn opvatting. Het toont in elk geval wel wat consistentie in ontwerp; ondanks dat het anders is dan je eigen site is er wel een "handschrift" in te herkennen. En ook hier weer; sereen! wat voor zo'n site natuurlijk helemaal goed uitkomt. Tip: laat de teksten redigeren door iemand met bovengemiddelde kennis van de Nederlandse taal, afgezien van de taalfouten is de tekst hier en daar nogal "wollig" Veel hippe termen zonder inhoud om het maar eens plat te zeggen.
Link naar reactie
Het ziet er érg mooi uit, maar inderdaad: letters zijn té klein. Verder denk ik dat ToBee een goede tip geeft als hij zegt dat je de tekst door iemand die verstand van de Nederlandse taal heeft moet laten nakijken. En ToBee: ook een zelfgemaakt woord of jargon [color=red:67b2780a0a]moet[/color:67b2780a0a] *) aan de Nederlandse spelling en woordopbouw voldoen. Merkervaring is een gewone, goed geschreven samenstelling. Succes ermee! René. *) [color=red:67b2780a0a]moet[/color:67b2780a0a]: alleen voor zover je je überhaupt iets aan de officiële Nederlandse spelling gelegen laat liggen. Het is niet strafbaar om foutief Nederlands te schrijven. Hooguit onprofessioneel.
Link naar reactie
[quote:81a8b53f8e]En ToBee: ook een zelfgemaakt woord of jargon moet *) aan de Nederlandse spelling en woordopbouw voldoen. Merkervaring is een gewone, goed geschreven samenstelling.[/quote:81a8b53f8e] Het is een niet bestaand woord, althans volgens Van Dale, als je dus gaat samenstellen dient de leesbaarheid / begrijpelijkheid voorop te staan. Een koppelstreepje zou in dit geval het woord beter leesbaar maken.
Link naar reactie
Op het gevaar af te verzanden in een off-topic discussie: Bij het zelf maken van nieuwe samenstellingen dien je je te houden aan de 'normale' regels, en een 'normaal' Nederlands woordbeeld na te streven. De hoofdregel is dat samenstellingen aaneen geschreven worden. Verder gebieden de regels een streepje als er onoverzichtelijkheid dreigt te ontstaan. Dat is een subjectief begrip. Maar aangezien een woord als bommelding ook zonder streepje wordt geschreven, zou ik merkervaring zeker ook zonder streepje schrijven. Ik vind het althans veel minder onoverzichtelijk dan bommelding.
Link naar reactie
Hmmm... Het ziet er slick uit voor mensen die niet zoveel gewend zijn zeg maar, maar 'de kenner' ziet vast wel dat hier niet zo heel veel werk in zit... Paar leuke effectjes, wat leuke fonts en een aardige layout, verwerkte foto's [waar ik sowieso al een hekel aan heb], maar echt spectaculair of baanbrekend, nee... Naar mijn smaak een beetje meer van hetzelfde, zoals er al 10K sites zijn zeg maar.
Link naar reactie
Ik heb weinig toe te voegen aan voorgaande reacties maar ik vind wel dat je bij het laden van andere pagina's wat duidelijker de tekst "Loading" mag laten zien. Ik denk dat de gemiddelde internetter met z'n toch al niet snelle verbinding weinig geduld heeft als hij (of zij, natuurlijk) niet doorheeft dat het even kan duren. - Bas
Link naar reactie
vind het een mooie vormgegeven, rustige site. Ok, het is zeker al vaker gedaan, maar dat maakt de site er niet minder op. Tekst is idd wat aan de kleine kant, maar geeft wel een strak en moderne look. Ik had wel problemen met het laden van de tekst. Als ik op een knop drukte kreeg ik alleen een wit vlak. Als ik er daarna nog een keer op drukte kreeg ik wel de tekst met foto te zien... suc6 verder!
Link naar reactie
Twee minpuntjes: 1. De letters 'niet te lezen' zijn. Dit komt door het slechte contrast en het te kleine formaat van de letters. Mijn tip is: fonts 1 tikkie groter en iets donkerder. 2. Op mijn 1152*864 gebruikt deze website nog niet eens de helft van mijn scherm :(. Dit is niet een supper groot probleem, maar toch wel 'zonde'. Voor de rest issie wel flex succes
Link naar reactie
Ook: niet te lezen.. Ook: mooi rustig design, mooie site! Ook: wat spelfouten gezien Maar wat is ie.....traag...een trage....site...ik moet wachten na het klikken in het menu...op de volgende pagina.. Verder de plaatjes: Komen zo van een interieur site/CD of zo, net een meubel(zaak)site voor de betere meubels... M.a.w. het gaat mij allemaal te langzaam..(wel kabel/chello verbinding ja.... )
Link naar reactie
[quote:935b855196="Phrea"]Het ziet er slick uit voor mensen die niet zoveel gewend zijn zeg maar, maar 'de kenner' ziet vast wel dat hier niet zo heel veel werk in zit... Paar leuke effectjes, wat leuke fonts en een aardige layout, verwerkte foto's [waar ik sowieso al een hekel aan heb], maar echt spectaculair of baanbrekend, nee... Naar mijn smaak een beetje meer van hetzelfde, zoals er al 10K sites zijn zeg maar.[/quote:935b855196] Kan best, maar het blijft er gelikt uitzien. Het verveelt mij nog niet in ieder geval. 8)
Link naar reactie
Ziet er inderdaad heel netjes uit. Simpel, strak en rustig. Dat de letters te klein zijn, is al eerder gezegd. 'k Moest echt op zo'n 10 cm. van m'n scherm gaan zitten, voordat ik de teksten kon lezen. Een dingetje.. Ik snap de logica van de plaatjes niet helemaal. Bij Porfolio, heb je bijv. iemand die (blijkbaar) aan een mobieltje hangt. Die zou ik eerder onder contact verwachten. Terwijl ik het plaatje bij contact (een stel lege stoelen) weer eerder bij vacatures zou verwachten. Het plaatje onder Vacatures (iemand die naar een deur loopt) die zou ik weer onder Home verwachten (de voordeur binnenkomen)... zoiets...
Link naar reactie
Hi every1, Was even een paar dagen vrij. Niet verwacht dat onze website zo veel reacties teweeg zou brengen. In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de reacties. Voor wat betreft het font. De site is ontwikkeld voor 1024x768 en 800x600. Vandaar dat het font op hogere resoluties wat klein is. Dit heeft zeker ook te maken met het buggen van de meeste fonts in flash. Als we ervoor hadden gekozen om de boel te laten resizen dan hadden we nogal wat fontproblemen gehad (onscherp e.d.). Verder is de website niet bedoelt als een soort van playground van ons. Vandaar dat de site, grafisch gezien, behoorlijk "simpel" in elkaar zit. Er is wel veel aandacht aan de details besteed. (kijk maar naar het schaduw gebruik in de fonts). Ook wilden we graag dat de site goed draaide voor inbel gebruik. Dit is in tegenstelling tot één reactie hier goed gelukt aangezien de flashfiles niet groter zijn dan 60k en de foto's zijn heel scherp. Wij zullen in ieder geval na de zomer terugkomen met een "update". Chrz, Olle
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...