Ga naar inhoud

[opera] Webstandaarden


Aanbevolen berichten

Hallo, Dit werkt niet in Opera 7.11, maar wel in Opera 6.05.. heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem. De bedoeling is dat het gedeelte van het blauwe blokje wat buiten het rechthoekige rode blokje steekt, wegvalt naarmate de resolutie van de gebruiker kleiner word. http://www.limpid.nl/arthur/ Frosto 8)
Link naar reactie
Ik denk niet dat hier echt een oplossing voor is. De oorzaak is dat in Opera 7 een volledig nieuwe engine zit die blijkbaar niet de waarden opnieuw berekent tijdens het resizen van een window. De oplossing zal dan ook in de vorm van een hack zijn. Herladen van de pagina helpt, en anders moet je even een JavaScriptje schrijven dat de pagina herlaadt na resizen. Dit werd vaak gedaan in Netscape 4.x, dus kijk even of je nog een dergelijke code kan vinden. [b:8957c9e562]Edit:[/b:8957c9e562] Om te zorgen dat de code alleen betrekking heeft op Opera kan je de volgende code gebruiken:[code:1:8957c9e562]if(window.opera){...}[/code:1:8957c9e562]Dit werkt in alle Opera versies, dus misschien moet je ook nog even op versie controleren. Overigens is deze methode heel erg veilig, spoofen van de user agent heeft geen effect op het resultaat. - Bas
Link naar reactie
Hoi Bas, dank voor je reactie, Jammer dat het niet alleen met CSS op te lossen valt. Ik denk dat de enige oplossing inderdaad javascript is, ook al wil ik eigenlijk geen browser detect scriptjes gebruiken. Maar ik denk dat ik geen keus heb als ik mijn site er ook nog mooi uit wil laten zien in Opera 7. Volgens mij is het alleen een nadeel van zo'n resize scriptje, dat de site wordt herladen als je het browserscherm kleiner maakt. Frosto 8)
Link naar reactie
[quote:f0d39b98ae="Frosto"]Volgens mij is het alleen een nadeel van zo'n resize scriptje, dat de site wordt herladen als je het browserscherm kleiner maakt.[/quote:f0d39b98ae]Als je dat niet wil kan je natuurlijk ook gewoon dynamisch nieuwe waarden toekennen aan de positievariabelen van de div. Het is maar net hoe je het zelf invult. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...