Ga naar inhoud

Dtp en webdesign (een vraag in de marge)


Aanbevolen berichten

Zijn er hier ook mensen uit de DTP wereld (van het caliber Mac, QuarkXpress) die zich -wellicht noodgedwongen- hebben toegelegd op webdesign? (vraag is retorisch) Zo ja; Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een versie van Quark 5 voor pc (Engels) Ik hoopte al jaren op dit programma vanwege de lovende woorden die ik hierover hoorde van bevriende grafisch ontwerpers. Nu ontdekte ik dat het programma ook een optie biedt om naar Html te exporteren (en zelf voor webpublicatie te ontwerpen) Is er hier iemand die dit weleens gebruikt en zo ja wat vind je ervan? Reden voor deze vraag is dat ik binnen kort een catalogus ga "vormgeven" waarvan 1 versie "klassiek" blaadjes met plaatjes dient te zijn en 1 versie op internet gepubliceerd wordt. Mijn streven is om beide versies identiek qua vorm te houden maar uiteraard verschillend in gebruik. (ik beschouw dit als een uitdaging en een leuk project dus opties als "papieren versie scannen en door b.v. Omnipage Web in een internetpagina laten veranderen" beschouw ik niet echt als een optie)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...