Ga naar inhoud

Transparante menu's


Aanbevolen berichten

Ik heb op het moment een site met pulldown menu's. Het script hiervoor heb ik zelf geschreven. Laatst was ik op www.radio538.nl en zag daar dat ze semi-transparante pulldown's hebben. Ik heb natuurlijk even in de *.js bestandjes zitten kijken, maar heb niet gevonden hoe het mogelijk is. Weet iemand hoe ik de pulldown's op mijn site ook transparant kan maken?
Link naar reactie
Quote van de toekomst: "CSS is je vriend". Waarschijnlijk hebben ze de divs met CSS een bepaalde transparantie gegeven, helaas is dit niet standaard CSS. Internet Explorer en Mozilla hebben allebei een experimentele eigenschap geïntroduceerd, maar (uiteraard) heeft MS zich niet aan de regels gehouden en doet het alsof het er gewoon bij hoort. Officieel hadden ze de experimentele eigenschap een voorvoegsel moeten geven. Goed, maakt allemaal verder niet uit, lees het volgende en je kan het zelf toepassen![list:60f7548e04][*:60f7548e04][url=http://www.blooberry.com/indexdot/css/properties/extensions/nsextensions.htm]Mozilla CSS Extensions[/url][*:60f7548e04][url=http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/properties/filter.asp]Internet Explorer Filter Properties[/url][/list:u:60f7548e04]Voor een transparantie van 66% zou je dus de volgende code ergens moeten plaatsen:[code:1:60f7548e04]filter: alpha(opacity=66); /* Internet Explorer */ -moz-opacity: 66%; /* Netscape + Mozilla */[/code:1:60f7548e04][b:60f7548e04]Edit:[/b:60f7548e04] Hmmm, InZane was me voor... :D - Bas
Link naar reactie
Mja ik was je wel voor, maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk over de verschillen tussen IE en Moz./Netscape :) Zag net dat die in dat artikel dat ik poste helemaal niet worden genoemd. Heb helaas niet altijd tijd om dat allemaal op te zoeken en uit te typen.. zit op m'n werk namelijk :)
Link naar reactie
[quote:6a4d35af6f="teacher"][quote:6a4d35af6f="BasHamar"]Quote van de toekomst: "CSS is je vriend". [/quote:6a4d35af6f] Als ik toch 10 euro kreeg voor elke keer dat... :P[/quote:6a4d35af6f] Het kan niet vaak genoeg gezegd worden wat mij betreft. Als ik zie hoeveel mensen nog met ik weet niet hoeveel tables werken en daarbij kweenie hoe vaak nesten en dat soort dingen om de layout van hun site te bepalen. En dan heb ik het nog niet eens over het gebruik van bijvoorbeeld font tags die al sinds HTML 4 depricated zijn(!!!!). Jammer dat sommigen het gemak van CSS nog steeds niet hebben uitgevonden :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...