Ga naar inhoud

Foto's in Flash


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje in flash. Als ik foto's in flash zet heb ik altijd zo'n stom wit vierkant waar de foto instaat. Hierdoor krijg je dus dat je een wit vierkant met een foto erin op een gekleurde achtergrond ziet :( . Hoe krijg ik dat wit nu weg? Moet ik dan transparantheid instellen als ik die foto opsla? Alvast Bedankt
Link naar reactie
[quote:a0d5077109="J-P Le Conte"]Uhm.. transparantie? Ben je soms je foto's aan het opslaan als .Gif bestanden? Dat zou ik zowiezo als .JPG doen en verder snap ik er weinig van wat je bedoeld.. Gr. J-P btw.. voorbeeldjes zijn vaak wel handig bij dit soort vragen :)[/quote:a0d5077109] Jpeg kent geen transparantie, gebruik dan PNG, nadeel is dat IE dit niet goed kan weergeven (zoals wel meer standaarden) -Robert
Link naar reactie
[quote:db2e55a01d="linde002"]Jpeg kent geen transparantie, gebruik dan PNG, nadeel is dat IE dit niet goed kan weergeven[/quote:db2e55a01d]Even "for the record": IE kan PNG prima weergeven, vanaf versie 5.0 wordt het bestandstype ondersteund, inclusief index-transparency. Wat IE nog niet ondersteunt (en alle andere recente browsers wel) is alpha-transparency, maar door voor de eerste optie te kiezen kun je dit probleem dus omzeilen. - Bas
Link naar reactie
[quote:e84e5bb5da="BasHamar"][quote:e84e5bb5da="linde002"]Jpeg kent geen transparantie, gebruik dan PNG, nadeel is dat IE dit niet goed kan weergeven[/quote:e84e5bb5da]Even "for the record": IE kan PNG prima weergeven, vanaf versie 5.0 wordt het bestandstype ondersteund, inclusief index-transparency. Wat IE nog niet ondersteunt (en alle andere recente browsers wel) is alpha-transparency, maar door voor de eerste optie te kiezen kun je dit probleem dus omzeilen. - Bas[/quote:e84e5bb5da] dus alsnog even for the record, IE kan png niet altijd even goed weergeven. -Robert
Link naar reactie
[quote:0f9d4fb63e="Ron58"]Zoals je hierop hopelijk kunt zien doet het probleem zich voor wanneer je een ronde afbeelding hebt. Flash zet er dan zelf een wit vak omheen[/quote:0f9d4fb63e] Flash zet er helemaal geen wit vlak omheen.. dat vlak was er al. Je bedoelt misschien dat de transparantie wegvalt in flash?
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...