Ga naar inhoud

link openen in iframe op andere pagina


Aanbevolen berichten

beste mensen, ik heb 2 pagina's index.html en indexmain.html. in indexmain.html zit een iframe met de naam name="doel" nu heb ik een link op index.html staan die ik in het iframe van indexmain.html wil openen. Dus een link op een pagina in het iframe van een andere pagina openen. moet ik dan zeggen <a href="indexmain/link.html" target="doel"> of moet het anders of kan het uberhaupt wel ???? alvast bedankt
Link naar reactie
die snap ik even niet teacher !!! stel dat ik een link heb op de index.html pagina die heet iets.....achterliggend bestand heet iets.html nu wil ik iets.html openen in het iframe van indexmain.html genaamd "doel". index.html [code:1:48a81388db] <html> <head> <title></title> </head> <body> <a href="iets.html" target="doel">iets</a> </body> </html> [/code:1:48a81388db] indexmain.html [code:1:48a81388db] <html> <head> <title></title> </head> <body> <iframe src="wat.html" name="doel"></iframe> </body> </html> [/code:1:48a81388db] hoe open ik nu iets in het iframe van indexmain.html ???? kun je de code met jouw antwoord veranderen teacher ???
Link naar reactie
Volgens mij kun je alleen de gehele window van indexmain aanroepen via een link vanuit een andere pagina. De eventuele frames die in indexmain zitten, zijn alleen binnen dezelfde window (indexmain dus) aan te roepen. Indexmain is alleen via javascript te beinvloeden als die dmv javascript is geopend vanuit die window: win=window.open('indexmain.html') (alle parameters die je mee kunt geven weet ik zo 123 niet) Dan zou je via javascript de iframe vanuit een andere window moeten kunnen aanpassen via een link: <a href="iets.html" onclick="win.frames['doel'].src=this.href;return false;">test</a> HTH
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...