Ga naar inhoud

oo


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik dan ook maar ff mijn website posten voor opbouwende kritiek :). Houdt in gedachten dat het gaat om: *. Een persoonlijke website, waarbij breede informatie niet direct van belang is. *. Ik op het moment bezig ben de HTML-broncode XHTML compliant te maken. *. Het dus gaat om de uiterlijke verschijning. Alvast bedankt!
Link naar reactie
*. Het dus gaat om de uiterlijke verschijning. Ik browse vrijwel nooit fullscreen [twee keer 1280x1024], en zelfs met een verkleind scherm is dit heel erg klein [500 pix breed] [img:fdc3d00f96]http://www.phrea.com/forum/images/squaries/confused.gif[/img:fdc3d00f96] Fullscreen [op 1 monitor] is nog veel erger... Je site ziet er opzich wel leuk uit [hoewel ik steeds dacht te kunnen scrollen, rechts [intuitief gezien], maar dat bleek steeds een woord te zijn] Verder wel ok, maar van die resolutie snap ik nix, de site valt in het niets door het vele niets eromheen.
Link naar reactie
Mja... ik vind deze website helemaal niet beroerd... Ik was alleen blij dat er een vergrootglas in windows zit :) ... Ook ik dacht de hele tijd een scrolldingetje te zien; je zou de "titel" van rechts naar links kunnen verplaatsen. Verder ben ik het nog niet helemaal uit of ik deze kleuren groen fijn voor het oog vind. Maar het is weer eens wat anders :) t.
Link naar reactie
[quote:2327babe28="Heronymus"]*. Een persoonlijke website, waarbij breede informatie niet direct van belang is.[/quote:2327babe28]ik zou dat brede voortaan niet al te letterlijk nemen 8) [quote:2327babe28="Heronymus"]*. Ik op het moment bezig ben de HTML-broncode XHTML compliant te maken.[/quote:2327babe28]heel goed, welke xhtml gaat het om? En ga je dan ook je tabellen eruit gooien? Het w3 heeft het niet in de validator gedaan, maar ze keuren het wel af: [url=http://www.w3.org/2002/03/csslayout-howto.html.en]w3 | howto[/url]. Je css kan ook een stukjes korter, maar ik neem aan dat je daaraan werkt?[code:1:2327babe28].content { font:11px verdana; text-align: justify; color: #000; } .blackContent { font-size: 10px; color: #ccc; }[/code:1:2327babe28][quote:2327babe28="Heronymus"]*. Het dus gaat om de uiterlijke verschijning.[/quote:2327babe28]Je site is wel mooi alleen wat klein, ik denk dat ie zeker op grote schermen bijna onleesbaar zal zijn. Verder denk ik dat je sommige plaatjes kunt vervangen voor tekst (scheelt gelijk een hoop server-hits). -termin8or
Link naar reactie
Hier even mij reactie: [quote:838b9b4412="termin8or"]heel goed, welke xhtml gaat het om?[/quote:838b9b4412] Laten we eerst maar eens beginnen met versie 1.0. [quote:838b9b4412="termin8or"]En ga je dan ook je tabellen eruit gooien? Het w3 heeft het niet in de validator gedaan, maar ze keuren het wel af[/quote:838b9b4412] Ok, laat ze dan eerst eens met een goed alternatief komen. Ze willen toch niet beweren, dat de layer de oplossing is? Ik ben het ermee eens, dat tabellen hier niet voor bedoeld zijn, maar het werkt uitstekend en ik ga mijn design niet aanpassen aan een tekortkoming in alternatieven. [quote:838b9b4412="termin8or"]Je css kan ook een stukjes korter, maar ik neem aan dat je daaraan werkt?[/quote:838b9b4412] Ja, moet ook nog gebeuren. Maarja, tijd is niet meer in overvloed in dezer dagen he. Maar het komt eraan. [quote:838b9b4412="termin8or"]alleen wat klein, ik denk dat ie zeker op grote schermen bijna onleesbaar zal zijn. Verder denk ik dat je sommige plaatjes kunt vervangen voor tekst (scheelt gelijk een hoop server-hits).[/quote:838b9b4412] Dat ie klein is mee eens. Maar heb je het dan ook over de lettergrootte? Ik bedoel, die is 11px, dat is een redelijke standaard geworden. Over de plaatjes: half mee eens. Je hebt gelijk dat bij deze toepassing, plaatjes overbodig zijn, maar met alleen tekst kun je niet veel meer dan alleen wat kleureffectjes.
Link naar reactie
[quote:cee99ea8f0]Maar heb je het dan ook over de lettergrootte? Ik bedoel, die is 11px, dat is een redelijke standaard geworden.[/quote:cee99ea8f0] Dat iets 'standaard' geworden zou zijn [wat zeker niet het geval is] wil niet zeggen dat het dan ook lekker leest. * Phrea gaat gewoonlijk voor 12 pix voor gewone tekst.
Link naar reactie
[quote:649229190e="Heronymus"]Laten we eerst maar eens beginnen met versie 1.0.[/quote:649229190e]en welke van de twee? [quote:649229190e="Heronymus"]Ok, laat ze dan eerst eens met een goed alternatief komen. Ze willen toch niet beweren, dat de layer de oplossing is?[/quote:649229190e]div's is het alternatief en een goede ook, als je weet hoe het werkt, voor div layouts: [url=http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html]klik[/url][quote:649229190e="Heronymus"]Over de plaatjes: half mee eens. Je hebt gelijk dat bij deze toepassing, plaatjes overbodig zijn, maar met alleen tekst kun je niet veel meer dan alleen wat kleureffectjes.[/quote:649229190e]maar daar maak jij geen gebruik van. -termin8or PS: ga met phrea mee, misschien is het nog handiger om mensen te laten kiezen hoe groot ze het willen hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...