Ga naar inhoud

Flashplayer Plugin


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi Voor school het ik een site gemaakt over Martin Luther King, ik heb hem gemaakt in Dreamweaver maar er zit ook wat Flash in, nu heeft de docent die de site moet beoordelen natuurlijk geen flash op zn PC staan. Ik zou dus graag bij het openen van de site een popup ofzo willen hebben waarin vermeld wordt dat je eerst flashplayer moet downen voor het goed kunnen bekijken van de site Is dit een standaard Javascript of zit het in Dreamweaver? Kortom, wat moet ik doen om dit in mn site te krijgen? Ik hoop dat iemand kan helpen Bas
Link naar reactie
De kans dat hij de Flash plugin wel heeft, is groter dan dat hij 'm niet heeft. Hoewel ie idd niet standaard in Windows zit, zijn er zoveel pages met Flash dat ie er na het eerste half uurtje surfen meestal al wel opstaat :) Maar het is wel netjes van je om rekening te houden met mensen die de plugin niet willen / hebben. Ik gebruik zelf ook een beetje Flash op mijn homepage, en die is ook met Dreamweaver gemaakt. Als ik mijn code bekijk, zie ik er een verwijzing in zitten naar de macromedia Flash download site. [code:1:26501253fc] codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" [/code:1:26501253fc] Dus ik neem aan dat ie vanzelf waarschuwt wanneer je de Flash plugin niet hebt. (maar heb het nooit in 't echt getest) maar helemaal netjes is natuurlijk om twee versies te maken, een Flash en een HTML versie, en een page ervoor waarin je kunt kiezen.
Link naar reactie
[quote:22113593da]<HTML> <HEAD> <meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"> <TITLE>Untitled-1</TITLE> </HEAD> <BODY bgcolor="#FFFFFF"> <!-- URL's used in the movie--> <!-- text used in the movie--> <OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" WIDTH="550" HEIGHT="400" id="Untitled-1" ALIGN=""> <PARAM NAME=movie VALUE="Untitled-1.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src="Untitled-1.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF WIDTH="550" HEIGHT="400" NAME="Untitled-1" ALIGN="" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED> </OBJECT> </BODY> </HTML>[/quote:22113593da] Lap code, maar het zit gewoon standaard in Flash (file >publish preview > HTML) Het zou een beetje slordig zijn van een multi-mullion dollar bedrijf om bestanden te kunnen maken, maar de gebruikers niet te kunnen verwijzen naar de viewer.
Link naar reactie
De codes die hier boven worden gegeven zijn natuurlijk leuk, maar waar je zeker ook even naar moet kijken is het volgende alternatief: HTML. Je kan namelijk gewoon HTML plaatsen onder al die <PARAM> gevallen, en deze zal de browser ook tonen in het geval dat er geen Flash is geïnstalleerd. Je zou dus een plaatje kunnen maken (en deze linken naar de site van Macromedia) dat vermeldt dat hij een Flashspeler nodig heeft. - Bas
Link naar reactie
ok, bedankt voor al jullie reacties, Sabine, ik heb jou code in Dreamweaver ingevoegd dmv Insert -> Invisible Tags -> Script -> Javascript en dan die code. Er verschijnt nu een blokje boven in beeld. Is dat de Flashplayer plugin? en zo ja hoe kan ik hem testen, ik heb natuurlijk zelf gewoon Flash dus er zal plugin verschijnen. En zo nee, wat moet ik stap voor stap doen om het voor elkaar te krijgen Bas
Link naar reactie
Dat blokje dat je ziet is niet de plugin, maar waarschijnlijk(!) de flashmovie. De plugin is niet zichtbaar op een pagina. Zoals ik al zei heb ik de code niet zelf ingevoerd. Ik heb gewoon mijn Flash movie na het creeeren in Flash gepubliceerd, en daarbij de HTML optie uitgezet. (De publish HTML optie staat standaard aan). Flash publiceert dus alleen het swf bestand. Vervolgens heb ik mijn homepage geopend in Dreamweaver 4, en de Flash movie ge-insert. (dus niet Insert -> Invisible Tags -> Script -> Javascript ) Toen ik daarna in mijn code ging kijken vond ik daar dus bovenstaande code van Sabine terug. Dus tenzij Sabine 's nachts stiekum aan mijn computer zit, heeft Dreamweaver het er zelf aan toegevoegd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...