Ga naar inhoud

mijn wallpaper site


anoniem

Aanbevolen berichten

één van mijn hobby's is fotografie en aangezien ik wat foto's had die wel geschikt zijn als wallpaper heb ik er maar een site van gemaakt als je even zou willen gaan kijken en je gedacht er van zeggen ben ik een gelukkig mens, tips zijn ook altijd welkom. www.users.skynet.be/freewallpapers alvast bedankt ps : alle foto's zijn 1024*768
Link naar reactie
Kijk ook even naar je code: Gebruik een stylesheet, en geef de headers van alle categorieen duidelijk aan. Misschien moet je de into pagina overslaan en in een <about> link zetten. Zet je plaatjes op de server ook alvast in mapjes met de namen van de categorie. Het achtergrondplaatje vind ik persoonlijk niet mooi. Gebruik een net-niet-wit kleur, voor de rust. Verder vind ik die hele grote data in de foto's te overdadig. Wat ik wel heel goed vind is het minimalisme. Geen meuk, geen opsmuk, gewoon fotos. Heel knap.
Link naar reactie
kwestie van die knoppe en alle foto's per onderwerp in een apparte map zetten, daar ga ik eens voor kijken. Maar verwacht geen wonderen, ik ken wel wat van pc's en de hele rimram maar met webdisign ben ik maar een absolute beginneling, ik kan er ook geen uren tijd voor vrijmaken. Ook nog van die grootte van de foto's die laat ik liever zo, het duurt iets langer met gewone aansluiting op het net om ze binnen te halen maar om de scherpte te bewaren laat ik ze liever zoals ze zijn, ze zullen altijd wel voor iemand te groot of te klein zijn en nu als je ze te groot vind moet je ze maar zelf aanpassen. Toch bedankt voor de tips.
Link naar reactie
site is aangepast en aangevuld met knoppen om terug te keren naar menu en er is een apparte onderverdeling om de foto's per onderwerp te zien. Die datums heb ik er ooit eens opgezet (tot mijn grote spijt) maar kan die er niet mer afhalen omdat ik anders een stuk van de foto moet knippen of een wazige vlek moet achterlaten op de foto.
Link naar reactie
[quote:46c4369db3="SabineBos"]Kijk ook even naar je code: Gebruik een stylesheet, en geef de headers van alle categorieen duidelijk aan.[/quote:46c4369db3]Hmm als je naar de code had gekekeken had je gezien dat hij frontpage gebruikte en van frontpage naar code kijken en dan naar css kijken is een heel erg grote stap, maar je hebt wel gelijk. :wink:
Link naar reactie
Is er een probleem met frontpage gebruiken misschien? Ik zei het al ik heb niet de tijd om me even met html bezig te houden enz... ik heb namelijk een fulltime job in een totaal andere richting, en ik heb zoveel hoby's dus dit kan er voor het moment even niet bij, ik vind het trouwens heel gemakkelijk om je site (voor mij hoeft het toch niet zo speciaal te zijn, het zijn de foto's die tellen voor mij) te maken in frontpage, het enige nadeel dat je zou kunnen ondervinden met frontpage is dat je op sommige vlakken beperkingen hebt maar daar heb ik geen last van.
Link naar reactie
de camera's kan je zien op de eerste pagina van de site. De een is een HP photosmart 850 : 4.0 miljoen pixels, 8 x optische zoom en 7 x digitaal en je kan met deze camera alle instellingen zelf bepalen zoals ae+/- , sluitertijd lens, .... de ander is een Kodak dx3500 : 2.2 miljoen pixels , 3 x digitale zoom en alle instellingen zijn automatisch (behalve de flash , die kan je afzetten als je wilt)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
..Misschien een beetje technisch, maar wellicht de moeite waard om te overwegen: Er staan 5 foto's op de voorpagina. De bestandgrootten bijelkaar opgeteld = 157.700 Kb. Als je nu zou beginnen met de plaatjes eerst te verkleinen tot het formaat waarin ze in de browser te zien zullen zijn (Alle plaatjes zijn origineel groter) in een image editor. Dan kom je al op een besparing van 50.000 Kb! Bovendien is een image editor over het algemeen beter in staat een plaatje te verkleinen dan de browser, die dat bovendien online moet doen. Je houdt dus ook betere kwaliteit over. Als je daarna nog eens een JPEG-compressie zou uitvoeren van 25% dan wordt de bestandgrootte van de 5 plaatjes bijelkaar 29.800 Kb. Dat is dus een besparing van 127.900 Kb. Dat scheelt ons - als kijker - downloadtijd EN je hebt betere kwaliteit. Nou, is dat niet vriendelijk?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...