Ga naar inhoud

als je een hyperlink in html wilt openen in een nieuw venste


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:cdbb140c32="Coelho"]ik ben gewend TARGET="_blank" te gebruiken. Werkt ook.[/quote:cdbb140c32] Heb het even nagezocht op [url=http://www.w3.org/TR/html4/types.html#type-frame-target]www.w3.org[/url], jouw oplossing wordt door W3C als de juiste genoemd :wink:. [quote:cdbb140c32="E gozeling"]Ik gebruik [b:cdbb140c32]target="self"[/b:cdbb140c32][/quote:cdbb140c32] Dan wordt de pagina geopend in hetzelfde frame als de pagina waar de link staat. Als er geen frames gebruikt worden, dan wordt de nieuwe pagina dus geopend in hetzelfde venster. En dat is juist niet wat Driversr vroeg. Ed
Link naar reactie
[quote:677986f4bd="Driversr"]en als je nou bijvoorbeeld bij het openen van je site een soort popup wil laten openen met een betaalde banner erin hoe doe je dat dan ? dat kan ik ook nergens vinden[/quote:677986f4bd] Zet in de "body" tag het volgende: onLoad="window.open('reclame.html','','height=250,width=250')" Naast hoogte een breedte is er nog meer in te stellen, en deze twee kenmerken kunnen natuurlijk in allerlei maten. (reclame.html is in dit geval de pagina die de banner vormt)
Link naar reactie
Hoe doe ik dit in Frontpage? Ik ben bezig met een framespagina. Het is een pagina met 3 frames.Aan de linkerkant heb ik de Links staan. Als ik echter op een link klik,wordt die op dezelfde pagina geopend,in het bovenste frame. Het was mijn bedoeling dat hij in het hoofdframe geopend werd,maar ik krijg het niet ingesteld. Echter een link die in een nieuwe pagina geopend wordt vind ik persoonlijk toch fijner werken.
Link naar reactie
[quote:2fa15adab6="E gozeling"]Ik gebruik [b:2fa15adab6]target="self"[/b:2fa15adab6][/quote:2fa15adab6] Geef nou eens een correct antwoord man... Het correcte antwoord is: target="_blank", maar ook target="_blaat" werkt. Je moet rekening mee houden of je frames gebruikt ja of nee, in het eerste geval dat 'self' voor probs zorgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...