Ga naar inhoud

tabellen of frames


anoniem

Aanbevolen berichten

met frames kan het ook en niet zo heel moeilijk ik er vanuit dat je verstand van html hebt hier is de code [code:1:e21cade45e]<frameset cols="50%,790,50%"> <frame name="out_l" src=""> <frameset rows="150,*"> <frame name="nav" src=""> <frameset cols="150,*"> <frame name="sub_nav" src=""> <frame name="main" src=""> </frameset> </frameset> <frame name="out_r"> </frameset>[/code:1:e21cade45e] ik hoop dat je hier wat mee kan
Link naar reactie
[quote:10ec24efb3="bobby01"]Dan heb ik een probleem, want de uitleg die ik erover las op multimedia-4u.nl/ laat volgens mij niet zien hoe je daadwerkelijk linkt van de ene cel naar de ander. Of dat punt vis ik er niet uit omdat ik het nogal ingewikkeld vind. Is het gebruik van een layer misschien meer voor een beginner als ik? :oops:[/quote:10ec24efb3] Waarom niet met PHp Include werken in tabellen ? (moet natuurlijk wel je host php ondersteunen) De uitleg: Ja zeker kan dit, het zelfde geldt voor een blanco pagina en lagen. Dit kunt u doen door een klein php scriptje. Met de code php include kun je een stuk html, php en css invoegen van uit een ander bestand. Er zijn ook nog andere bestandstype' s die kunnen worden ingevoegd maar die worden hier niet besproken. Het is vooral heel handig als je een menu balk hebt. Ik gebruik zelf ook de include code op deze site. De include tag is zeer simpel. [code:1:10ec24efb3]<?php include ("bestand.extensie"); ?> [/code:1:10ec24efb3] Op de plaats van bestand zet je de bestandsnaam. En op de plaats van extensie zet je de extensie van het bestand. Voorbeeld van een geinclude html pagina. Je maakt eerst een .php pagina bv: test.php Daar schrijf je in: [code:1:10ec24efb3]<html> <head> <title> testje </title> </head> <body> <?php include ("menu.html"); ?> </body> </html> [/code:1:10ec24efb3] Nu moet je even een html file maken, genaamd menu.html deze hoeft alleen de inhoud te bevatten. Niet beginnen met <html> dus enz. In de zelfde map en open test.php en de file zit erin. Je mag in een pagina zoveel keer als je wilt iets include. En je hoeft je niet alleen te beperken tot html files! Wat is het voordeel hier van? Het neemt minder ruimte in beslag omdat je in elk bestand het zelfde kunt include. Tijd besparing als je niet met frames werkt. Je hoeft namelijk bv: Je menu niet telkens op elke pagina te veranderen maar alleen in de include.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...