Ga naar inhoud

Externe tekst invoegen


anoniem

Aanbevolen berichten

Het enige wat me zo te binnen schiet is om het met javascript te doen. Hoe lang de tekxten zijn in een string weet ik zo niet, maar je zou het als volgt kunnen doen: Een tekstfile met de naam standaardtekst.js inhoud [code:1:8d5b215a20] txt_nr01 = 'Dit is standaardtekst 1'; txt_naam = 'Dit is standaardtekst met de vermelding van een naam2'; [/code:1:8d5b215a20] een html file met de naam standaardtekst.html inhoud [code:1:8d5b215a20] <html> <head> <title>Standaardtext in Javascript</title> <script src="standaardtekst.js" type="text/javascript"> </script> </head> <body> Hieronder zou de standaardtekst moeten volgen <br><br> <script language="JavaScript"> document.write (txt_nr01); document.write ('<br>'); document.write (txt_naam); </script> <br><br> </body> </html> [/code:1:8d5b215a20] Mischien heb je hier wat aan. Het enige wat je dan hoeft te wijzigen zijn in standaardtekst.js de strings. Deze methode gebruik ik ook om javascript functies die op meerdere html pagina's worden gebruikt, slechts 1x in te tikken :)
Link naar reactie
Dit is ind. wel een mooie methode. Alleen het probleem is dat ik een site probeer te maken die voor elke browser te bereiken is. Ik heb verschillende site gemaakt eentje in tabellen en eentje in frames met flash en de teksten zou ik willen koppellen want die moeten hetzelfde zijn alleen niet iedere browser ondersteunt javascript of wel?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...