Ga naar inhoud

[FLASH] Bitmap verspringt, hoe kan dat?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met een Flash 5 ding dat ik gemaakt heb. Ik heb een effect gemaakt dat een soort dia-voorstelling moet voorstellen: je ziet een plaatje, klikt op de knop en via een soort dia-schuif verschijnt het volgende plaatje. [url]http://buur75.philoserver.net/test/mwb/products/clothes_hanger.html[/url] Echter, als je goed kijkt zie je dat de bitmap (de foto dus) enigszins verspringt. Net alsof er een pixel afgaat of pixel bijkomt. En dat terwijl er in de timeline in flash echt geen nieuw keyframe staat -> dus er zou ook niks moeten veranderen en/of verplaatsen. Volgens mij is dit een klein bugje in Flash of zo. Ik heb dit in het verleden namelijk wel eens meer gehad, maar toen was het niet zo storend. Nu wel. Hoe zorg ik ervoor dat het niet meer gebeurt? Kan ik misschien geen bitmaps langs de rand van een Flash-stage zetten? (oja, het vraagtekentje waarop je kan klikken bevat een stukje dhtml dat nog niet in Netscape 6 en nog niet goed in Netscape 4 werkt. Ik ben er van op de hoogte maar dat is een probleem voor later). Alvast bedankt
Link naar reactie
Dank u wel voor de snelle reactie. Ik vind het raar dat het plaatje niet verspringt op uw computer. In Flash zelf gebeurt het namelijk ook (wel op een andere onverklaarbare plek), dus het is niet (alleen) een fout van de IE Flash plugin... Ik wil niet onbeleefd doen, maar heeft u echt goed gekeken? Het gaat namelijk om een minimale verspringing (1 pxl), net alsof een uiteinde van de kleerhanger ineens korter/langer wordt... ---- Wat betreft het vraagtekentje, daar kan ik dan misschien ook wel wat over vragen. Na klikken op de vraagtekenknop verschijnt in IE6 een layer (gewoon een div-tag waarvan de visibility dan mbv een javascript op visible wordt gezet). Dit werkt ook in Netscape 4.75 (dankzij iets dat ik op www.webmonkey.com had gevonden). Met een stylesheet heb ik de overflow-property van deze <div> op 'auto' gezet; als het goed is verschijnt er dan een scroll-balkje indien de tekst in die layer niet in zijn geheel er op past. In IE 6 werkt het prima, maar in alle Netscapen niet. (klik maar eens op Interior desing in de website). Is het mogelijk om zoiets te maken in NS ? Beetje off-topic eigenlijk. Misschien kan ik hier beter een nieuw topic voor aanmaken...
Link naar reactie
Ik zie dat bij de landscape foto's van de kleerhanger wel een beetje uitgerekt wordt als de streep naar links bijna klaar is. Bij de portrait foto is dat niet het geval. Ik zou denken dat hij moeite heeft met de landscape foto's omdat hij een beetje te groot is waardoor de verticale streep die de foto's tevoorschijn haalt het niet aankan. Misschien zou je kunnen proberen die foto een beetje kleiner te maken. Een paar pixels.
Link naar reactie
[quote:5639a1ebc9="Buur"]Ik wil niet onbeleefd doen, maar heeft u echt goed gekeken? Het gaat namelijk om een minimale verspringing (1 pxl), net alsof een uiteinde van de kleerhanger ineens korter/langer wordt...[/quote:5639a1ebc9]Geeft niets, ik zou het ook graag willen weten in hetzelfde geval. Maar ik heb nogmaals gekeken, nu extra goed, maar ik zie nog steeds niets verspringen. 'k Snap ook niet hoe het kan...[quote:5639a1ebc9="Buur"] Na klikken op de vraagtekenknop verschijnt in IE6 een layer (gewoon een div-tag waarvan de visibility dan mbv een javascript op visible wordt gezet). Dit werkt ook in Netscape 4.75 (dankzij iets dat ik op www.webmonkey.com had gevonden).[/quote:5639a1ebc9]Als je cross-browser wilt werken met layers icm JavaScript daar raad ik u [url=http://www.kruglov.ru/klayers/english/]Kruglovs KLayers[/url] ten zeerste aan, werkt perfect in alle grote browsers en belangrijker nog: erg makkelijk! En u hoeft zelf niet meer rekening te houden met compabiliteit, dat gebeurt in het script. Documentatie staat op voorgaande site. Succes met alles! ;) - Basje.
Link naar reactie
Bedankt iedereen voor de reacties! :D maar ik blijf het vreemd vinden. Zeer toevallig kon ik het Flash stukje zojuist testen op een pentium 120 met IE 5.01 op 800x600 en daar bleven de plaatjes gewoon staan, geen kleine verspringing. Sentinel0: Ja ik dacht ook al zoiets. Het flash filmpje heeft een 'stage' van 320x320 pixels, precies even hoog als de tabelcel waar deze in staat, en de landscape foto's hebben precies een breedte van 320 (en de staande foto's een hoogte van 320). Misschien eens 318 proberen of zo... Het heeft wellicht te maken met het feit dat Flash niet in pixels rekent, maar met vectoren (en die omzet en afrondt naar pixels). Misschien eens met Flash MX proberen maar ja dat pakket heb ik nog niet... De verticale streep staat echter gewoon in een andere laag. Niks geen actionscript of zo, gewoon een maskertje dat verplaatst :lol: De foto staat er gewoon altijd. Halverwege de timeline wordt deze omgewisseld met de tweede. BasHamar: Ik ga morgen meteen dat Kruglovs Klayers eens bekijken! Ik heb er nog niet eerder van gehoord. Ik vind het altijd een uitdaging (zoniet noodzakelijk) om al mijn sites crossbrowser te maken (NS 4.75 en hoger en IE 5 en hoger, evt 4) maar zodra er DHTML bij komt kijken met het aansturen van Layers mbv JavaScript moet ik toch altijd weer flink in de boeken duiken en de nodige tutorials er over lezen. Maar soms kom ik er achter dat het gewoon echt niet mogelijk is :cry: en heb ik al die tijd voor niets zitten zoeken. Ook bedankt voor de double check. Weet u toevallig of DHTML in NS 7 hetzelfde werkt als in 6.2? Ik zou het natuurlijk kunnen opzoeken, maar nu ik toch aan het tikken ben :o haha Jurriaan R: Leuk dat u denkt dat de kwaliteit op 100% staat; dit is echter niet het geval :P Ze staan op de Flash publish-default van 80%. Zou ik dan eens proberen die op 79% te zetten? Zijn er eigenlijk geen andere mensen die dit probleem ook eens hebben meegemaakt? Groeten van Buur
Link naar reactie
ja, ik ken het probleem en het licht er aan dat flash de afbeelding niet goed opneemt, dat is een 'bug' in flash. Ik krijg het alleen als in de properties van de foto de kwaliteit op 100 staat (dat is iets anders dan de jpeg-export quality voor het hele filmpje). Met de rechtermuisknop op het plaatje in de library klikken en dan properties kiezen.
Link naar reactie
[quote:48320bed5e="Buur"]Weet u toevallig of DHTML in NS 7 hetzelfde werkt als in 6.2?[/quote:48320bed5e]Ja, deze werkt hetzelfde. Netscape 6/7 en Mozilla maken gebruik van dezelfde DOM. Maar goed, als u inderdaad KLayers gaat gebruiken hoeft u daar niet over in te zitten, dan gaat alles vanzelf goed in Netscape 4/6/7, Mozilla, Opera 5/6 en IE 4/5/6. Da's het hele mooie van het script! ;) 8) - Basje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...