Ga naar inhoud

Sitecheck nummer zoveel :-)


anoniem

Aanbevolen berichten

M'n huidige 'officiële' site over muziekinstrumenten is te vinden op [url]www.instrumentenweb.nl[/url]. Nu heb ik een nieuw ontwerp gemaakt (werd wel tijd na twee jaar of zo), en dat staat op [url]www.xs4all.nl/~rvk/nieuw[/url]. Graag jullie mening over dit ontwerp. Is het sowieso wat, is het een verbetering t.o.v. de huidige site of juist niet, enz. Nog niet alle links/knoppen werken, alleen de houten blaasinstrumenten. Spaart weer wat tijd uit als ik 't ontwerp toch weer overhoop ga gooien. :)
Link naar reactie
Ik vind het menu een beetje overdone. (trouwens je tekst staat verticaal niet in het midden van je buuton). Dat je op een gegeven moment drie zulke balken met knoppen hebt is echt van het goede teveel. Er zijn zoveel menu's beschikbaar die dat ook doen en die niet zo fel opvallen. Ook de background van de home vind ik niet zo geslaagd. Zeker niet omdat bij de onderste afbeelding een stuk is afgesneden aan de onderkant. En het staat ook wat druk vind ik. Hopelijk heb je er wat aan. Veel succes nog met je site.
Link naar reactie
Wat me als erste opviel is dat de site niet geschikt is voor 800x600 resolutie: ik mis een heel deel aan de rechterkant. Verder zou ik niet alle tekst op de homepage in vet zetten. De menubalken vind ik ook niet echt geweldig nee, een beetje overkill. De breedte van de tekstkolom bij [b:69fb666e26]hout[/b:69fb666e26] -> [b:69fb666e26]enkel riet[/b:69fb666e26] -> [b:69fb666e26]andere klarinetten[/b:69fb666e26] vind ik wel prettig (hou dat als maximumbreedte aan), leest veel prettiger dan de wat bredere tekstgedeeltes. (Wel leuk trouwens dat je wat varieert met de kolombreedtes). Ik vind de site er wel beter uit zien dan de oude site. Succes ermee verder. René.
Link naar reactie
[quote:e805390a67="Young Crazy Fool"]Ik vind het menu een beetje overdone. (trouwens je tekst staat verticaal niet in het midden van je buuton). Dat je op een gegeven moment drie zulke balken met knoppen hebt is echt van het goede teveel. Er zijn zoveel menu's beschikbaar die dat ook doen en die niet zo fel opvallen. [/quote:e805390a67] Ik had zelf dat gevoel ook al een beetje, maar ik wilde af van menu's die half over elkaar heen staan (oude site). Toen ik het een paar jaar geleden maakte was het wel aardig omdat je het toen niet zoveel zag, maar de laatste tijd vond ik het wat irritant worden. Heb intussen wel een ander idee dat hopelijk wat meer functioneel wordt. [quote:e805390a67] Ook de background van de home vind ik niet zo geslaagd. Zeker niet omdat bij de onderste afbeelding een stuk is afgesneden aan de onderkant. En het staat ook wat druk vind ik.[/quote:e805390a67] Ik vind wel dat er een background moet komen, want dat vind ik beter dan het huidige saaie wit. Maar hij zal dus een stuk lichter moeten (hoeft de tekst ook niet meer vet), en ik moet het plaatje niet recht naast en onder elkaar zetten, dan valt 't wat minder op dat ie aan de onderkant misschien maar half is. [quote:e805390a67] Wat me als erste opviel is dat de site niet geschikt is voor 800x600 resolutie: ik mis een heel deel aan de rechterkant. [/quote:e805390a67] Weet ik. Had geen zin om me daarmee al bezig te houden voor een ontwerp dat mogelijk naar de prullenbak zal gaan. [quote:e805390a67]De breedte van de tekstkolom bij hout -> enkel riet -> andere klarinetten vind ik wel prettig (hou dat als maximumbreedte aan), leest veel prettiger dan de wat bredere tekstgedeeltes. (Wel leuk trouwens dat je wat varieert met de kolombreedtes).[/quote:e805390a67] Dank je. Ik zit toch altijd met het probleem dat ik een lap tekst met wat plaatjes heb. Dat moet niet bij elk instrument hetzelfde zijn. Vandaar dus variabele kolombreedtes. [quote:e805390a67]Vraag: "Waar kick je meer op; op een 'mooi' menu? Of op een goede inhoudelijke site?[/quote:e805390a67] Een combinatie van allebei. :) Bedankt voor de reacties tot zover. Nog één vraagje. Wat vinden jullie van het kleurgebruik? Zou ik in deze stijl verder kunnen gaan (met een ander menu), of kan ik beter wat anders verzinnen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...