Ga naar inhoud

Frame werkt soms niet goed?


anoniem

Aanbevolen berichten

Yo, ik heb dus gisteren mijn nieuwe site online gedaan. Tja wat is nieuw: nieuwe layout, nieuwe rubrieken, nieuwe plaatjes enz. Dus redelijk vernieuwt. Maar nu komt het. Als ik mijn site in opera bekijk dan krijg ik twee keer de 'header' (menuboven.htm). Dus ik d8 mooi klote, maar maakt niet zo veel uit omdat heel veel mensen IE hebben en hij het daar wel goed op deed. Tenminste dat d8 ik. Nu hoorde ik van iemand dat die in IE6.0 het niet goed doet. Nou ik heb IE6.0 en doet het goed. Maar degene kreeg netzoals in opera 2 headers. Is er een fout in de html??? [code:1:ce8b86cd04]<frameset cols="*,780,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0"> <frame src="menuoverbodiglinks.htm" scrolling="NO" name="menuoverbodiglinks"> <frameset rows="113*,283*" cols="*"> <frame src="menuboven.htm" scrolling="NO" name="menuboven"> <frameset rows="*" cols="145*,569*"> <frame src="menulinks.htm" scrolling="NO" name="menulinks"> <frame src="home.htm" name="home"> </frameset> </frameset> <frame src="menuoverbodigrechts.htm" scrolling="NO" name="menuoverbodigrechts"> </frameset>[/code:1:ce8b86cd04] Hier kan je het reslutaat zien:[url]http://www.freehumor.nl/[/url] Trouwens willen jullie zeggen of jullie het probleem hebben en erbij zetten welke browser jullie hebben. Dus bijvoorbeeld IE6.0 werkt goed
Link naar reactie
Je moet dat bovenste frame een vaste waarde geven en niet met procenten of zo. Ga even in een tutorial kijken hoe je gebruik maakt van die cols en rows, wat je nu hebt is _compleet_ fout... Ik heb gekeken met Konqueror (onder Linux) en zie daar dus ook meerdere headers en kan ook nog eens met de frameborder slepen en dan zie ik er nog veel meer... Daarnaast is dit een Webdesign vraag, ik move hem dus even van Webprogrammeren daarheen.
Link naar reactie
In frameset nooit 'rows' + 'cols' tegelijk aangeven Test framesets altijd met borders AAN en gebruik dummy kleurbestanden Zo werkt het beter. Ik ben alleen niet zo weg van definities als 113*,283*. Het werkt wel maar is onoverzichtelijk. Verhouding 2*,5* is duidelijker. Olaf <frameset cols="*,780,*" framespacing="1" frameborder="1" border="1"> <frame src="rood.html" scrolling="NO" name="menuoverbodiglinks"> <frameset rows="113*,283*" framespacing="1" frameborder="1" border="1"> <frame src="geel.html" scrolling="NO" name="menuboven"> <frameset cols="145*,569*" framespacing="1" frameborder="1" border="1"> <frame src="blauw.html" scrolling="NO" name="menulinks"> <frame src="groen.html" name="home"> </frameset> </frameset> <frame src="cyaan.html" scrolling="NO" name="menuoverbodigrechts"> </frameset>
Link naar reactie
Zet het bovenste menu op een vaste groote en alles wat daar onder komt maakt niet uit hoe groot: rows="xxx, *" (waarbij die xxx dus een getal is, ZONDER en ik hehaal: ZONDER * erachter of zo. Voorbeeld: rows="100,*"). En dat zelfde geldt ook voor het linkermenu (alleen dan dus de bij de "cols"). Is dat nu zo moeilijk of zo?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...