anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Yo, ik heb dus gisteren mijn nieuwe site online gedaan. Tja wat is nieuw: nieuwe layout, nieuwe rubrieken, nieuwe plaatjes enz. Dus redelijk vernieuwt. Maar nu komt het. Als ik mijn site in opera bekijk dan krijg ik twee keer de 'header' (menuboven.htm). Dus ik d8 mooi klote, maar maakt niet zo veel uit omdat heel veel mensen IE hebben en hij het daar wel goed op deed. Tenminste dat d8 ik. Nu hoorde ik van iemand dat die in IE6.0 het niet goed doet. Nou ik heb IE6.0 en doet het goed. Maar degene kreeg netzoals in opera 2 headers. Is er een fout in de html??? [code:1:ce8b86cd04]<frameset cols="*,780,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0"> <frame src="menuoverbodiglinks.htm" scrolling="NO" name="menuoverbodiglinks"> <frameset rows="113*,283*" cols="*"> <frame src="menuboven.htm" scrolling="NO" name="menuboven"> <frameset rows="*" cols="145*,569*"> <frame src="menulinks.htm" scrolling="NO" name="menulinks"> <frame src="home.htm" name="home"> </frameset> </frameset> <frame src="menuoverbodigrechts.htm" scrolling="NO" name="menuoverbodigrechts"> </frameset>[/code:1:ce8b86cd04] Hier kan je het reslutaat zien:[url]http://www.freehumor.nl/[/url] Trouwens willen jullie zeggen of jullie het probleem hebben en erbij zetten welke browser jullie hebben. Dus bijvoorbeeld IE6.0 werkt goed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Je moet dat bovenste frame een vaste waarde geven en niet met procenten of zo. Ga even in een tutorial kijken hoe je gebruik maakt van die cols en rows, wat je nu hebt is _compleet_ fout... Ik heb gekeken met Konqueror (onder Linux) en zie daar dus ook meerdere headers en kan ook nog eens met de frameborder slepen en dan zie ik er nog veel meer... Daarnaast is dit een Webdesign vraag, ik move hem dus even van Webprogrammeren daarheen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Maar ik wil dus dat die in het middenblijft. Het maakt dan niet uit wat voor een resolutie je hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 [quote:95981f37e5="snapergeenfuckvan"]Maar ik wil dus dat die in het middenblijft. Het maakt dan niet uit wat voor een resolutie je hebt.[/quote:95981f37e5]Dus ga je in een willekeurige tutorial kijken hoe die rows en cols werken... Dat zeg ik, ... (zelf invullen ;)) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Oke Bill... maar jij ziet dus zo al wat er fout is... kan jij dan niet ff snel ficksen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 [quote:b4c3674b5b="snapergeenfuckvan"]Oke Bill... maar jij ziet dus zo al wat er fout is... kan jij dan niet ff snel ficksen?[/quote:b4c3674b5b]Nee, dan leer jij er _compleet_ niets van en gaat het volgende week weer mis. Je weet waar de fout zit, dus nu mag je hem zelf fixen (dat schrijf je dus zo). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Oke ik ga een tut volgen... stel ik kom er niet uit. (maar dan meen ik het ook) Wil jij mij dan helpen? Ik heb ben nu ongeveer een uur naar de fout aan het zoeken maar kan het dus niet vinden. Ik ga nu een tut volgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 In frameset nooit 'rows' + 'cols' tegelijk aangeven Test framesets altijd met borders AAN en gebruik dummy kleurbestanden Zo werkt het beter. Ik ben alleen niet zo weg van definities als 113*,283*. Het werkt wel maar is onoverzichtelijk. Verhouding 2*,5* is duidelijker. Olaf <frameset cols="*,780,*" framespacing="1" frameborder="1" border="1"> <frame src="rood.html" scrolling="NO" name="menuoverbodiglinks"> <frameset rows="113*,283*" framespacing="1" frameborder="1" border="1"> <frame src="geel.html" scrolling="NO" name="menuboven"> <frameset cols="145*,569*" framespacing="1" frameborder="1" border="1"> <frame src="blauw.html" scrolling="NO" name="menulinks"> <frame src="groen.html" name="home"> </frameset> </frameset> <frame src="cyaan.html" scrolling="NO" name="menuoverbodigrechts"> </frameset> Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Oke het is me gelukt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Nee werkt dus niet. Bij sommige is het menu helemaal weggevallen. Vaag. Bill wil jij mij niet ff helpen. Ik d8 nu heb ik alles rond. Maar waarom gaat het nu weer niet goed. Bij opera, netscape werkt het wel. Zelfs bij MIJN IE6.0 maar bij sommjige niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Zet het bovenste menu op een vaste groote en alles wat daar onder komt maakt niet uit hoe groot: rows="xxx, *" (waarbij die xxx dus een getal is, ZONDER en ik hehaal: ZONDER * erachter of zo. Voorbeeld: rows="100,*"). En dat zelfde geldt ook voor het linkermenu (alleen dan dus de bij de "cols"). Is dat nu zo moeilijk of zo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Ey Bill super... je staat op mijn site bij bedankt betuigingen. http://www.freehumor.nl/info.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2002 [quote:959bc5f9a1]Ey Bill super... je staat op mijn site bij bedankt betuigingen. http://www.freehumor.nl/info.htm[/quote:959bc5f9a1] Misschien moet je dan wél "Bedankt namens" veranderen in iets als "Met dank aan"... René. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen