Ga naar inhoud

crossbrowser vaste positie geven..


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een dreamweaver extensie gedownload voor een crossbrowser... ([url]http://www.ribbers-zeewolde.nl/dreamweaver/[/url] ) Op zich heel erg tof... maar hoe kan ik deze layers een vaste posititie geven? En wel daarom, omdat hij op 1024 * 768 heel mooi centraal op de plek komt waar ik hem wil hebben (heb als achtergrond een table), maar wanneer ik de resolutie omzet naar 800*600 dan is hij uit het beeld... Is er een mogelijkheid om dit tegen te gaan? Kan ik deze layers mergen met de table die ik heb gemaakt? (of iets dergelijks)... Op de site van die extension verwijzen ze ook naar een voorbeeld op een bestaande pagina ( [url] http://www.realworldwide.com/home/home.asp [/url] ) en die blijft wel staan op de plaats wanneer je hem op 1024 zet of op 800... Alvast bedankt.. Dani.
Link naar reactie
Ik kén er wel een oplossing voor... maar dat is een loei van een stuk Javascript, en wat je niet zo 1-2-3 in Dreamweaver kunt importeren helaas. Het rekent de inner-breedte van je scherm uit, deelt dat door 2, (dan heb je het midden) en gaat vanuit daar berekenen hoever iets van het midden moet staan. Enfin, voordat je dat in elkaar hebt zitten ben je heel wat javascript kennis verder. Ik had dan ook een lief persoon dat het voor me schreef ;) Verticaal op hoogte zetten zal niet lukken, maar je kunt de divs wel tussen <center> tags zetten geloof ik. En je kunt met [code:1:6d2a55cc69]style="position: relative; left: 50%" [/code:1:6d2a55cc69]gaan werken, maar ik weet weer niet of dat crossbrowser is (anders had mn vriend dat script van m niet geschreven ...
Link naar reactie
Hé bedankt.. :) Werkt perfect.... had dus gewoon ipv px % moeten aangeven.. :) Heb nu de volgende code gebruikt: <div id="AutoScrollContainer" style="position:absolute; top:52px; left:53%; width:270px; height:240px; clip:rect(0,300,300,0); overflow:hidden; z-index:1; visibility:visible"> Moet nog wel een beetje klooien met de %-en maar dat gaat wel lukken.. Nogmaals bedankt, Dani.
Link naar reactie
Je kan wel percentages gebruiken, dan wordt een percentage van de hoogte/breedte van het omvattende blok genomen. postion:relative is uitgevonden om te positioneren vanaf het omsluitende blok en absolute om te positioneren vanaf de linkerbovenkant van de browser. relative slaat dus niet op het gebruik van procenten.
Link naar reactie
[quote:2f1736c4c8="Toeter84"]Ik weet niet of je position: absolute en dan left:57% wel zo mag gebruiken, want voor de procentuele waarden is dus de position: relative uitgevonden.[/quote:2f1736c4c8]Uhm, nee, niet correct. Als ik onze vrienden van het w3c goed begrepen heb geeft de [i:2f1736c4c8]left[/i:2f1736c4c8] gewoon altijd een offset aan, of dat nu binnen de flow (=relative) of buiten de flow (=absolute) van het document gebeurd (alleen het punt vanaf waar "gerekend" wordt is dus verschillend). M.a.w. het zou dus gewoon moeten mogen. /edit: sjees, wat ben ik weer traag vandaag, tijd om naar bedje te gaan ;)
Link naar reactie
het werkt hier dus wel... :D sterker nog, als ik de waarde op relative zet, dan werkt de crossbrowser niet meer... :-? Die crossbrowser bestaat overigens uit 2 aparte layers... Maar als ik de waardes aanpas (absolute) in bijv. left:50% top:15% dan ziet het er toch nog wel redelijk correct op de verschillende resoluties...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...