Ga naar inhoud

Swish: Link-vraagje


Aanbevolen berichten

Ik ben met een site bezig in Swish. Daar staan ook enkele links op, die inmiddels ook goed functioneren. Maar ik krijg het niet voor elkaar om, als je met je muisaanwijzer over desbetreffende link gaat, links onderin het browserscherm de URL te laten verschijnen waar de link naartoe verwijst. Wat is de oplossing hiervoor? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Waar bedoel je dat de link moet komen? In de statusbalk? Als het goed is doet de browser dat voor je. Anders kun je met een klein stukje javascript dit probleem oplossen. In de link voeg je dan de volgende code toe, let op Case-sensitive [code:1:8feb00fdaa] <a href="bla.html" onMouseover="window.status='bla.html'" onMouseout="window.status=''">klik hier</a> [/code:1:8feb00fdaa] suc 6 Rob
Link naar reactie
[quote:18c069fef9="swiers"]ik denk niet dat dat gaat met swish...[/quote:18c069fef9] Wat gaat niet: die optie van Rob van Esch of denk je dat het sowieso niet zal gaan? Het zou mooi zijn als het op de één of andere manier wel kon. Ik vind het persoonlijk wat duidelijker en vollediger, maar als het niet kan, houdt het op...
Link naar reactie
[quote:15dc329cf7="swiers"]ik denk niet dat dat gaat met swish...[/quote:15dc329cf7] Het is toch gelukt! De oplossing gaat als volgt: Je heb een tekstvak gemaakt die je als link gaat gebruiken; selecteer deze. Kies Insert -> Event -> On Roll Over. Kies vervolgens voor Insert -> Action -> Javascript. Voer daar het volgende in (dus zonder " "): window.status='blabla.htm' Kies Insert -> Event -> On Roll Out. Kies vervolgens voor Insert -> Action -> Javascript. Voer daar het volgende in (dus zonder " "): window.status=' ' Als je veel links hebt, is het aardig wat werk, maar goed, dat moet je er voor over hebben en dat heb ik! PS. De functie On Press heb ik in de uitleg achterwege gelaten, omdat dat niks met mijn probleem te maken had. Het is uiteraard wel noodzakelijk voor het goed functioneren van een link.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...