Ga naar inhoud

frameset&target


Aanbevolen berichten

Ik heb een frameset gemaakt bestaande uit : vier kolommen met in kolom twee vier rijen en in kolom vier ook vier rijen. Nu wil ik vanuit kolom 4 in rij drie een linkje maken naar kolom 2 rij drie. Het frame in kolom 2 rij 3 heeft de naam '2_3'. Ik gebruik 1 frameset met vier kolommen waarin frame twee weer een nieuw frameset aanroept(aparte file)met daarin dus weer vier rijen. Hetzelfde geldt voor frame vier waar ik dus weer een frameset aanroep met vier rijen. Die vier rijen zitten in een aparte directory net zoals de vier html bestanden van kolom 2 met z'n vier rijen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...... Joeri
Link naar reactie
Volgens mij is, onafhankelijk van je framestructuur, de code: <a href='inhoud.html' target='framename'>klik</a> gewoon voldoende. Wat ik niet helemaal uit het verhaal heb begrepen: zijn wel ALLE frames in één hoofddocument gedefinieerd? Zou ik wel doen namelijk...... altijd makkelijker! Want anders zou je een <frameset> een naam moeten geven en moeten vervangen bij een <href>, ik weet niet zo snel of dat kan...... moet wel kunnen denk ik. Succes!
Link naar reactie
hmmmmmmmmmmmmm......................... Ik denk dat ik inderdaad maar alle framesets in een directory houdt. Met de een een nieuw frameset aanroepen waarvan de sources weer in een andere DIR staan is misschien toch een beetje onhandig. Alhoewel ik denk dat het wel mogelijk is maar je moet dan in de target met dieptes gaan werken, zoiets als target="../doel" maar misschien is dat ook wel bullshit.......! anyway, thanx!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...