Ga naar inhoud

Ik wil een frameborder van 1 met een kleurtje, lukt niet


Aanbevolen berichten

Als ik dit in de code zet lukt het niet: [code:1:4c815ea582]<FRAMESET (...) border="1" bordercolor="#xxxxxx">[/code:1:4c815ea582] Pas als ik de borders minstens 5 pixels breed maakt krijgen ze een kleur. Hoe kan ik toch een gekleurde border krijgen van 1 pixel breed? ps: iemand raadde me aan om de frameset een bgcolor te geven, maar dat werkt niet.
Link naar reactie
Dat kan zeker, maar dan moet je Style Sheets gebruiken. Voorbeeld: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="proef.css"> <!-- frames --> <frameset rows="50%,*" cols="50%,*" frameborder="0"> <frame name="" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> <frame name="" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> <frame name="" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> <frame id="frame" name="" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto"> </frameset> En dan in het css bestand opnemen (bv): #frame{ border-left : solid red; border-top : solid red; } Succes, Henk
Link naar reactie
Bedankt henkz Ik heb het bijna voor elkaar, nu heb ik dit: [code:1:8eb7c24cb8]<FRAME (...) id="frame">[/code:1:8eb7c24cb8] En in een styles.css bestand heb ik dit: [code:1:8eb7c24cb8] #frame {border-color: #800000; border-width: 2px; border-left: solid; border-width: 2px; border-color: #800000; border-top: solid;} [/code:1:8eb7c24cb8] Het (nog niet definitieve) resultaat kan je zien op [url=http://www.xs4all.nl/~warp99]www.xs4all.nl/~warp99[/url]. Daar zie je dus dat de bovenste border nog niet rood en nog niet dun is. Toch heb ik twee keer de border-width en de border-color aangegeven. En: moet je bij border-width het aantal pixels per se aangeven met 2px, of mag het ook gewoon met 2? edit: om misverstanden te voorkomen, die graphics bij "voorbeeld" heb ik niet gemaakt.
Link naar reactie
Beste 2tomorrow, ik raad je aan een goede css tutorial op het web te zoeken en vooral veel zelf uit te proberen. Dat kost tijd maar daar leer je echt het meeste van. Maar vooruit, nog een tip: in je css-bestand geef je eerst een algemene borderkleur op en vervolgens voor de linker- en de top-border ook nog wat waarden. Dat werkt niet. Je moet je beperken tot alleen de linker en de rechterborder. Je kunt de eigenschappen in 1 regel opgeven: <border-left : 2px solid #800000;> Maar nou hou ik op, succes verder, Henk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...