anoniem Geplaatst: 23 mei 2002 Delen Geplaatst: 23 mei 2002 Als ik dit in de code zet lukt het niet: [code:1:4c815ea582]<FRAMESET (...) border="1" bordercolor="#xxxxxx">[/code:1:4c815ea582] Pas als ik de borders minstens 5 pixels breed maakt krijgen ze een kleur. Hoe kan ik toch een gekleurde border krijgen van 1 pixel breed? ps: iemand raadde me aan om de frameset een bgcolor te geven, maar dat werkt niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2002 Je moet i.p.v. <border> <frameborder> gebruiken. Groet, Henk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2002 Dank je wel, het werkt. Maar weet je ook hoe ik die border 2d kan maken, gewoon een lijn dus? Nu is het een soort dikke, 3d rand die veel te veel opvalt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2002 Zet in de frame-tags <frameborder="0">. Succes, Henk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2002 Is het mogelijk ervoor te zorgen dat alleen het hoofdframe, dus het frame rechtsonder (de grootste) aan de boven- en linkerkant zo'n border heeft? Dan loopt er dus alleen een rode lijn langs de linkergrens en bovengrens van het frame rechtsonder. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2002 na, dan zou je het niet op frameborder moeten gooien maar op pageborder..? ik roep maar wat hoor. Volgens mij bestaat overigens die tag helemaal niet, maar het principe is: als je alleen maar een rand om een bepaald frame heen wilt, zul je dat in de pagina moeten doen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2002 Dat kan zeker, maar dan moet je Style Sheets gebruiken. Voorbeeld: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="proef.css"> <!-- frames --> <frameset rows="50%,*" cols="50%,*" frameborder="0"> <frame name="" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> <frame name="" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> <frame name="" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> <frame id="frame" name="" src="" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto"> </frameset> En dan in het css bestand opnemen (bv): #frame{ border-left : solid red; border-top : solid red; } Succes, Henk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2002 Bedankt henkz Ik heb het bijna voor elkaar, nu heb ik dit: [code:1:8eb7c24cb8]<FRAME (...) id="frame">[/code:1:8eb7c24cb8] En in een styles.css bestand heb ik dit: [code:1:8eb7c24cb8] #frame {border-color: #800000; border-width: 2px; border-left: solid; border-width: 2px; border-color: #800000; border-top: solid;} [/code:1:8eb7c24cb8] Het (nog niet definitieve) resultaat kan je zien op [url=http://www.xs4all.nl/~warp99]www.xs4all.nl/~warp99[/url]. Daar zie je dus dat de bovenste border nog niet rood en nog niet dun is. Toch heb ik twee keer de border-width en de border-color aangegeven. En: moet je bij border-width het aantal pixels per se aangeven met 2px, of mag het ook gewoon met 2? edit: om misverstanden te voorkomen, die graphics bij "voorbeeld" heb ik niet gemaakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2002 Beste 2tomorrow, ik raad je aan een goede css tutorial op het web te zoeken en vooral veel zelf uit te proberen. Dat kost tijd maar daar leer je echt het meeste van. Maar vooruit, nog een tip: in je css-bestand geef je eerst een algemene borderkleur op en vervolgens voor de linker- en de top-border ook nog wat waarden. Dat werkt niet. Je moet je beperken tot alleen de linker en de rechterborder. Je kunt de eigenschappen in 1 regel opgeven: <border-left : 2px solid #800000;> Maar nou hou ik op, succes verder, Henk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2002 nogmaals heel erg bedankt, en volgende keer zal ik eerst kijken in wat tutorials :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen